Atentie! Creste gradul de informatizare si se simplifica procedurile administrative

Atentie! Creste gradul de informatizare si se simplifica procedurile administrative

Incepand din luna septembrie 2017, in aparatul central al Ministerului Finantelor Publice, se va infiinta Centrul National pentru Informatii Financiare, prin comasarea tuturor structurilor din minister si a institutiilor subordonate cu atributii in tehnologia informatiei si a comunicatiilor.

Centrul National pentru Informatii Financiare va fi ulterior dezvoltat conform unui plan de masuri stabilit prin Memorandum.

Structura va unifica bazele de date legate de fiscalitate, urmand sa realizeze:

  • analize complexe ale masivelor de date pentru urmarirea cheltuirii fondurilor publice, cu accent pe investitii si asigurari sociale,
  • evaluarea impactului financiar privind initiativele de modificare legislativa a veniturilor si cheltuielilor
  • gestionarea riscurilor in colectarea veniturilor si in executia bugetara.

Pentru perioada 2018-2020, unul dintre principalele obiective ale Centrul National pentru Informatii Financiare, il reprezinta implementarea proiectului de interconectare a caselor de marcat fiscale la serverele ANAF.

In contextul noilor reglementari privind casele de marcat, se lucreaza, progresiv, si in directia modernizarii echipamentelor fiscale si a infrastructurii ANAF. Recent, Agentia Nationala de Administrare Fiscala, dupa o indelungata perioada de consultare cu industria de profil, a anuntat ca sunt finalizate procedurile de conectare a noilor case de marcat la serverul ANAF.

Adaptarea la noile cerinte este un proces ce trebuie parcurs atat de catre contribuabil, prin implementarea cerintelor digitalizarii, cat si de catre autoritatea fiscala, prin verificarea facila a informatiilor in format electronic, pentru a asigura comunicarea si fluiditatea proceselor de lucru dintre software-ul ANAF si noile casele de marcat.

Desi termenul pentru implementarea noului sistem a fost prelungit pana la data de 1 iulie 2019, compania Magister Software si-a adaptat deja produsele si serviciile pentru a veni in sprijinul comerciantilor in tranzitia obligatorie la casele de marcat cu jurnal electronic, in conditiile noii legislatii.

Drept dovada, doua modele de aparate de marcat fiscale, recent avizate sub denumirile Athlos V-WS si respectiv FMC Epson TM-T810, sunt deja disponibile, incepand din iunie 2017, in oferta de solutii Magister Software. Ambele modele reprezinta o premiera pe piata autohtona a caselor de marcat datorita caracteristicilor tehnice care permit integrarea cu aplicatiile software specializate pentru retail, folosind o interfata IP, alaturi de clasicele porturi de comunicatie USB sau serial.

Noile echipamente fiscale pot functiona atat in regim de casa de marcat, cat si drept imprimanta fiscala, datorita flexibilitatii software-ului cu care sunt dotate.

Totodata, in asteptarea unor noi dispozitii legale pentru noile case de marcat, distribuitorii autorizati de AMEF vor mai putea comercializa actualele case de marcat pana la data de 1 octombrie ac, urmand ca, de la aceasta data, comercializarea acestora sa fie interzisa (conform Art. XII punctul 2 din OUG 98/2016).

Despre Autor

Specialist PR & Marketing Magister Software

0 Comentarii

Comentarii folosind contul de Facebook

Lasa un Reply






7 − 6 =

false

false

false

false

false