Tendințe în comerțul online. Pregătiți pentru viitor?

Tendințe în comerțul online. Pregătiți pentru viitor?

În perioada 16-18 mai a.c., a avut loc a 12-a ediție a GPeC Summit, cel mai important eveniment de e-commerce și marketing online din Europa Centrală și de Est. Au participat peste 1.000 de invitați din România, Cehia, Polonia, Ungaria, Bulgaria, Danemarca și Republica Moldova, alături de 36 de speakeri din România, Statele Unite, Belgia și Finlanda, printre care Tomi Ahonen – expertul nr. 1 în promovarea prin intermediul tehnologiei mobile, Karl Gilis (care a susținut prezentarea How to seduce your visitors to buy (more)”), Jon Wolske – Culture Evangelist Zappos etc.

În cadrul evenimentului s-au prezentat principalele tendințe ale pieței globale de e-commerce, dintre care se remarcă tot mai pregnant comunicațiile mobile. Apropo, știați că, în prezent, cele mai puternice companii și cei mai bogați oameni de afaceri activează în acest sector? Carlos Slim, Bill Gates, Apple sunt doar câteva exemple în acest sens.

În România, conform reprezentanților Google, deja peste 50% din români folosesc un smartphone, iar mare parte din traficul online este realizat prin intermediul telefoanelor mobile. Astfel, comercianții care doresc să țină pasul cu targetul tot mai avid de informații, socializare și comenzi online trebuie să-si adapteze prezența online la aceste cerințe pentru a atrage trafic și, implicit, comenzi prin telefoanele mobile.

Statisticile arată că tot mai mulți clienți se informează de pe telefonul mobil înainte să facă o achiziție, iar deseori fac acest lucru chiar în magazinul fizic unde vor să facă cumpărături, analizând ofertele concurenței sau căutând detalii despre produse pentru a compara diverse funcționalități. Iată de ce se previzionează că, și în retail, viitorul va fi câștigător pentru comercianții care vor reuși să-și atragă clienții folosindu-se tocmai de acest apetit pentru comunicarea prin mijloace mobile.

John Wolske, reprezentant al companiei Zappos, cunoscută pentru cultura sa de a oferi servicii “wow”, a subliniat că pe masură ce dispozitivele devin tot mai mici, audiența este tot mai mare” – o realitate evidentă, dacă urmărim cum a evoluat vânzarea prin intermediul campaniilor la radio, TV, apoi prin publicațiile tipărite, Internet și, mai nou, prin telefoanele mobile. Ce urmează și cum ne pregătim pentru viitor, însa?

Mai pregătiți pentru retailul de azi și de mâine, cu SmartCash RMS

Cu 15 ani în urmă, când am început să dezvoltăm soluții pentru comercianții din România, ne adaptam în permanență cerințelor pieței și noilor comportamente de consum. Iată de ce, pentru aceia dintre dumneavoastră care au (și) un magazin online, am adus de curând noi funcționalități, care eficientizează simțitor activitatea deopotrivă în magazinul fizic și în cea e-commerce.

De exemplu, știați că, începând cu versiunea SmartCash RMS 14.0.0.75, puteți sorta comenzile sosite online (inclusiv prin terți, precum portaluri de vânzări online) și să le transmiteți direct către magazinul fizic ce urmează a le livra, în funcție de distanța față de client? În tutorialul video, de mai jos, puteți vizualiza cum funcționează dispeceratul de comenzi cu noul filtru privind punctul de livrare, precum și modificările aduse celorlalte componente ce concură la funcționarea în acest regim.

Concluzionând: că vrem sau nu, tehnologia influențează decisiv modul în care facem comerț. O singură constantă rămâne însă mereu valabilă: de la Darwin citire, supraviețuiește cel mai adaptabil, nu cel mai puternic.
Să ne adaptăm, așadar, pentru ca viitorul să nu ne prindă nepregătiți!

Despre Autor

Specialist PR & Marketing Magister Software

0 Comentarii

Comentarii folosind contul de Facebook

Lasa un Reply






2 + = 10

false

false

false

false

false