Revizia periodică a soluțiilor SmartCash RMS

Verificarea periodica a solutiilor informatice destinate operatiunilor de timp real, asa cum este cazul solutiilor pentru comertul cu amanuntul, este o conditie esentiala pentru evitarea pierderilor cauzate de intreruperile in functionare. In special in cazul magazinelor cu trafic mediu sau ridicat, cu un numar mare de tranzactii zilnice, infrastructura informatica, compusa din echipamente si software, este supusa unui nivel  ridicat de uzura.
Pentru a pastra nivelul de raspuns rapid al sistemului la solicitarile utilizatorilor, Magister Software foloseste un plan de revizie tehnica periodica pentru solutiile SmartCash RMS consolidat in cadrul Cartii de Intretinere a Solutiei.

Avand in vedere complexitatea diferita a solutiilor instalate in magazine, intervalele de revizie periodica obligatorie, necesare pentru intretinerea solutiilor SmartCash RMS, normate de Magister Software in calitate de producator, sunt urmatoarele:

  • Din 6 in 6 luni pentru implementari ce folosesc versiunile de program SmartCash Shop: Mono, Professional si NetCenter;
  • Din 12 in 12 luni pentru implementari ce folosesc versiunea SmartCash Shop Compact.

Operatiunile specifice fiecarei revizii tehnice periodice sunt desccrise in cartea de instalare si intretinere a fiecarei solutii SmartCash RMS. Aceste operatii pot fi efectuate doar de tehnicieni autorizati, calificati profesional de Magister Software, in specializarea de Consultant Solutii SmartCash. Lista consultantilor autorizati este disponibila aici.

In continuare sunt detaliate activitatile cuprinse intr-o revizie tehnica periodica, impreuna cu motivul efectuarii lor.

1Verificarea mecanismelor de imprimare termica, a cutitelor taietoare si a caii de rulare a hartiei de la aparatele de marcat fiscale, de la cantarele cu etichetare sau de la imprimantele pentru coduri de bare (capetele termice sunt consumabile si in functie volumul de bonuri fiscale emise se pot inlocui contra cost).
Explicatie: Atunci cand sistemele de imprimare termica sunt afectate de uzura, rezulta o calitate scazuta a imprimarii. In cazul codurilor de bare de exemplu, acestea devin ilizibile pentru cititorul de coduri de bare si necesita tastarea manuala a acestuia, generand intarzieri la vanzare sau inventariere.

2Verificarea sistemelor de cantarire pentru depistarea abaterilor sau a dereglarilor celulelor de sarcina sau a planeitatii.
Explicatie: Un cantar perfect functional si setat ca sa functioneze la parametri optimi reduce volumul de pierderi al magazinului prin scaderea corecta din stoc a greutatii produselor cantaribile.

3Verificarea cititoarelor pentru coduri de bare, a terminalelor mobile si a statiilor de acces radio. Este necesara reprogramarea cititoarelor de coduri de bare pentru adaugarea unor functii noi sau depistarea problemelor care pot aparea la scanare.
Explicatie: Un cititor de coduri de bare incorect configurat amplasat la POS nu va alerta casierul in cazul in care de exemplu scaneaza succesiv doua articole dar unul dintre ele nu a fost inregistrat in POS. Configurat corect, cititorul va asigura o rata redusa de eroare la scanare si stocuri corecte si la zi in magazin.

4Verificarea si curatarea interna de praf a sistemelor POS şi a statiilor de lucru din back office precum si a serverului de magazin. Pentru a preveni surpraincalzirea si degradarea componentelor aspirarea prafului in special de pe ventilatorele unitatilor de calcul.
Explicatie: Nici un program, oricat de sofisticat, nu poate functiona atunci cand sistemele PC se opresc datorita prafului acumulat pe ventilatoare sau pe radiatoare. Din pacate acesta este cel mai mare dusman al sistemelor IT, spatiile comerciale fiind renumite pentru mediul agresiv de lucru.

5Efectuarea operatiilor de intretinere a bazelor de date. In acest mod, toate tranzactiile orfane sunt inlaturate pastrand baza dumneavoastra de date şi serverul SQL la maximum de performanta.
Explicatie: Ori de cate ori va razganditi in legatura cu o operatie in programele SmartCash RMS, la nivelul bazelor de date se pastreaza o “urma”. Aceste “urme” sunt folosite intern de serverul SQL pentru a pastra integritatea tranzactionala a bazelor de date, respectiv pentru a readuce bazele de date intr-o stare consistenta in cazul unor intreruperi accidentale. Aceste “urme” se mai numesc si tranzactii “in limbo” si dupa incheierea cu succes a unei operatii cu baza de date reprezinta date redundante ce se acumuleaza constant. O procedura de normala in cazul reviziilor periodice este curatarea bazelor de date de aceste tranzactii acumulate care ingreuneaza functionarea serverului SQL solicitand resurse suplimentare de calcul.

6Verificarea impreuna cu agentul de service si inlaturarea programelor parazite (instalate de catre utilizatori fara autorizare), precum si scanarea antivirus a sistemelor.
Explicatie: In lumea moderna, oricat de vigilent ai fi, este greu sa faci abstractie de factorul uman in ceea ce priveste exploatarea sistemelor PC. Programe parazite sau jocuri instalate pe statiile operationale din magazine consuma resurse de calcul ce nu mai sunt directionate catre desfasurarea activitatii productive, ducand la incetinirea programelor utile. Cu ocazia reviziei periodice aceste programe se dezinstaleaza si se implementeaza mecanisme prin care sa nu mai poata fi instalate ulterior.

7Actualizarea bazelor de date cu operatori de magazin si inlaturarea angajatilor care nu mai lucreaza din aceasta baza de date.
Explicatie: Ati intalnit situatia aceasta? Un angajat a fost concediat cu 6 luni in urma si totusi colegii sai folosesc in continuare datele acestuia de conectare la sistem. Suntem siguri ca da. In acest mod nu veti sti niciodata cine este responsabil pentru greselile facute pentru a le putea corecta. Cu ocazia reviziei periodice acest lucru se poate corecta.

Evidenta operatiunilor de revizie periodica se tine cu ajutorul Formularului de Intretinere a Solutiei, prezentat in continuare, si care face parte din Cartea de Instalare si Intretinere a Solutiei. In acest formular se va specifica numele agentului care a efectuat revizia si denumirea firmei partenere de care apartine.

false

false

false

false

false