Supermarket

Un supermarket nu-i o glumă!
Este o afacere importantă în care esenţială este buna organizare şi funcţionarea ireproşabilă a întregului sistem informatic.

Iată mai jos, reţeta pentru un astfel de magazin.

Daca ai ajuns sa deschizi un supermarket si cauti solutia de management potrivita, atunci cu siguranta nu esti un incepator in retail. Ai trecut probabil prin toate etapele din comertul cu amanuntul. Inmulteste insa cu 10 numarul problemelor intampinate si cu 100 numarul de clienti care iti vor trece pragul.

Intr-un supermarket, numarul mediu de bonuri emise pe un singur punct de vanzare zilnic, este cuprins intre 600 si 800, chiar 1000 in perioadele aglomerate. Adica o medie apropiata de un client deservit pe minut.
Cu un asemenea trafic si un nivel de risc atat de ridicat, orice “carpeala” este exclusa!. Mai devreme sau mai tarziu se va intoarce impotriva ta, cu efecte cateodata dezastruoase.

Din acest motiv, solutiile destinate mediului supermarket trebuie sa fie inalt automatizate. Fara aceasta caracteristica nu veti putea evita erorile umane si nu veti putea prelucra un volum de date si implicit de marfuri, intr-un timp atat de scurt. Un alt element definitoriu este necesitatea operarii simultane in paralel, atat in zona de backoffice, la receptie marfa si incarcare raft, cat si in frontoffice in linia de case.

Solutia pe care o propunem este destinata supermarket-urilor medii si mari care ofera o gama sortimentata diversa intr-un un spatiu relativ mare de desfasurare. Aceste magazine sunt caracterizate de prezenta unui numar ridicat de repere disponibile in cantitati importante pe rafturi. Suprafata de desfacere medie a acestor magazine este cuprinsa intre 500 – 1000 mp.

In schema urmatoare puteti observa elementele necesare implementarii unei astfel de solutii:

Necesitatea partajarii in timp reala tuturor informatiilor operationale din magazin impune utilizarea unui server de date dedicat, cu capacitatea de calcul dimensionata proportional cu numarul de utilizatori conectati simultan.

Intr-un supermarket, receptia de marfa este de departe activitatea cea mai laborioasa, cu impactul cel mai mare asupra intregului sistem. O receptie prelucrata gresit poate cauza discrepante majore in managementul stocurilor si mai tarziu in managementul gresit al marginii comerciale. Din acest motiv, automatizarea statiilor de receptie trebuie sa fie cel putin la fel de inalta cu cea a sistemelor POS. Echipamentele conectate la acestea sunt cititoare stationare de coduri de bare si imprimante specializate de etichete, pentru etichetarea in-store.

Pentru raioanele de carne si mezeluri, lactate sau vracuri, sunt necesare sisteme de cantarire cu etichetare la fiecare departament. Toate aceste echipamente trebuiesc interconectate cu sistemul backoffice, pentru actualizarea permanenta  a preturilor de vanzare sau a termenelor de expirare ce urmeaza sa fi tiparite pe etichete. Intarzierea in programare duce la o imagine proasta in randul clientilor si la cresterea numarului de reclamatii din partea acestora.

Controlul si verificarea stocurilor, a preturilor de raft sau a termenelor de expirare, precum si inventarierea de marfa este asigurata de terminale mobile wireless, conectate permanent la baza de date centrala prin componenta SmartCash Mobility.

Punctele de vanzare trebuie sa faca fata unui trafic ridicat de marfuri, prin urmare dotarea cu terminale omidirectionale, sau utilizarea de cantare de flux, conectate la POS este obligatorie.

Listă de cumpărături

Front Office:

  • Echipamente POS independente (EcoPOS);
  • Imprimante fiscale;
  • Display client alfanumeric;
  • Display-uri LCD (obligatoriu TouchScreen daca se foloseste cantar conectat direct la POS )
  • Tastatura programabila (se poate renunta la ea daca exista display touchscreen)
  • Cititor de coduri de bare omnidirectional;
  • Cantar simplu, conectat la POS (Legume-Fructe);
  • Sertar de bani;
  • Priza protectie la suprasarcina;
  • UPS min 650VA;

BackOffice :

  • Server central de date pe platforma hardware server, cu matrice HDD RAID optimizata atat pentru protectia datelor cat si pentru viteza la scriere. Este recomandata folosirea de echipamente de marca;
  • Statii de lucru operationale, pentru receptie marfa si managementul de raft (EasyData);
  • Statii de lucru management magazin (SmartBox);
  • Cititor pentru coduri de bare unidirectional;
  • Verificatoare de preturi pentru clienti;
  • Terminale mobile wireless (pentru receptia de marfa direct la descarcarea din camion, verificarea de raft si pentru inventariere);
  • Imprimante pentru coduri de bare;
  • Imprimanta laser;
  • Broadband router;
  • Access Point-uri Wireless;
  • Prize protectie la suprasarcina;
  • UPS min. 2000VA pentru serverul de date;
  • Retea de date cablata structurat;

Front Office:

  • SmartCash POS versiunea Professional;

BackOffice :

  • SmartCash Shop versiunea Professional – Licenta Principala;
  • SmartCash Shop versiunea Professional – Licente Secundare;
  • SmartCash Mobility;
  • SmartCash Check;
  • SmartCash Lynx;

(*) Licentele software OEM, achizitionate impreuna cu echipamentele sunt mai ieftine cu pana la 35% decat cele Retail achizitionate separat.

Servicii si norma orara:

  • Instalare – Aprox. 12 ore;
  • Training Personal - Intre. 16 – 24 ore in functie de numarul de angajati;
  • Asistenta Deschidere - Aprox. 6 ore;
  • Asistenta Inventariere – Aprox. 12 ore;

Total ore implementare: Intre 46-54 ore(*);

(*) Norma de implementare este stabilita pentru deschiderea primului magazin de la zero si variaza in functie de numarul de operatori ce trebuiesc instruiti.

 Cauta în portofoliul nostru de implementări magazine de acelaşi tip. Învaţă din exemple!
Completeaza cererea de calculatie acum! Vreau sa fiu sunat inapoi de un consultant!

Serviciul de consultanţă este disponibil de luni până vineri între orele 09:30-18:30.

false

false

false

false

false