Cum a decurs modificarea TVA în magazinele independente din România

Cum a decurs modificarea TVA în magazinele independente din România

Modificarea TVA, implementată cu succes în mii de magazine dotate cu soluții SmartCash

Începutul noului an a adus o nouă schimbare de TVA în comerțul din România: conform celor mai recente modificări aduse Codului Fiscal, cota generală a taxei pe valoare adăugată s-a redus, începând cu 1 ianuarie 2017, de la 20% la 19%. Astfel, pentru retaileri, luna decembrie 2016 a fost mai plină nu doar datorită fluxului sporit de cumpărători – obișnuit în perioada sărbătorilor, ci și prin prisma pregătirilor pentru implementarea la timp în magazine a noii cote TVA.

În acest scop, comercianții au fost nevoiți să își pună la punct dinainte operațiunile tehnice și fiscale necesare pentru operarea modificării TVA la nivel de software și echipamente fiscale – o provocare atât pentru rețelele de magazine, dar mai ales pentru comercianții independenți, cu unități individuale, care rareori dispun de personal și resurse necesare în acest scop. Furnizorii de soluții pentru retail le-au fost însă alături în acest proces, astfel încât noua cotâ TVA sâ fie implementată în timp util. Magister Software – unul dintre principalii furnizori de soluții de retail din România, cu o experiență de aproape 15 ani pe piață și dezvoltator al suitei software SmartCash RMS – a oferit clienților săi un utilitar special creat. Pregătirile s-au demarat încă la jumătatea lunii decembrie, intervențiile au fost minuțios programate, mobilizând astfel întreaga rețea națională pentru ca noua cotă TVA să fie actualizată la timp, iar durata de închidere a magazinelor sa fie redusă la minimum.

Comercianții au fost sprijiniți de către departamentul tehnic Magister, iar call-center-ul companiei a stat la dispoziția acestora inclusiv în data de 31 decembrie, pentru soluționarea rapidă a tuturor intervențiilor tehnice, legate de activarea noii cote TVA de 19% atât în programul software SmartCash, cât și asupra aparatelor de marcat fiscale utilizate în fiecare magazin, însă și în scopul generării documentelor justificative necesare în contabilitate.

În ciuda provocărilor și a mobilizării contra-cronometru, modificarea TVA a fost implementată cu succes în mii de magazine din toată țara.

Reducerea cotei de TVA nu este doar un motiv de bucurie pentru publicul larg, ci implică și un volum uriaș de muncă în “culisele” retailului pentru ca magazinele să poată oferi în timp util cumpărătorilor produse cu noua cotă legală de TVA. Cum comercianții sunt adesea copleșiți de multitudinea operațiunilor indispensabile activității cotidiene din magazine, noi, având imaginea de ansamblu asupra pieței și resursele tehnice necesare, îi sprijinim în implementarea acestor modificări astfel încât să nu-și dezamăgească clienții, iar vânzările să nu aibă de suferit. Ne bucurăm că am putut ajuta și de această dată utilizatorii SmartCash RMS în adoptarea noilor reglementări fiscale și îi asigurăm în continuare de tot suportul necesar prin implicarea și profesionalismul specialiștilor noștri tehnici, a partenerilor din rețeaua națională Magister și a numeroșilor retaileri care folosesc soluțiile SmartCash. Totodată le dorim tuturor un an bogat în reușite!, a declarat Dor Bujor Pădureanu, director general Magister Software.

Despre Autor

Specialist PR & Marketing Magister Software

0 Comentarii

Comentarii folosind contul de Facebook

Lasa un Reply






7 − = 3

false

false

false

false

false