Important! Modificarea cotei standard de TVA la echipamentele fiscale, de la 20% la 19%

Important! Modificarea cotei standard de TVA la echipamentele fiscale, de la 20% la 19%

Începând cu data de 1 ianuarie 2017 cota principală de TVA de 20% va fi înlocuită cu cea de 19%, conform prevederilor noului Cod Fiscal în vigoare. Modificarea cotei de TVA necesită, atât din partea comercianților, cât și din partea furnizorilor de soluții și servisanților de case de marcat, o planificare atent realizată.

Având experiența modificărilor efectuate anul trecut, începând cu data de 1 ianuarie 2017, utilizând un kit software special, furnizat de Magister Software și adaptat acestei modificări de TVA, se va aplica reducerea generală a cotei de TVA pentru toate categoriile de produse corespunzătoare.

Odată cu această operație critică se vor genera liste de diferențe inventar (LDI) speciale aferente schimbării de cotă de TVA, liste ce cuantifică reducerea valorii de gestiune aferente exclusiv modificării de TVA. Se vor genera automat Procese Verbale de reevaluare stoc. Aceste documente sunt necesare pentru reevaluarea contabila a valorii stocului la începutul anului 2017.

Având în vedere diferența mică, anul acesta a fost inclusă în kit-ul de actulizare TVA și funcția opțională, specială pentru actualizarea automată a prețurilor de vânzare de raft astfel încât acestea să rămână neschimbată în urma aplicării modificării de TVA. În acest mod puteți evita reetichetările inutile de raft în condițiile unor diferențe mici de preț în urma modificării de TVA.

În cazul lanțurilor de magazine, aplicarea modificării trebuie efectuată exclusiv prin coordonarea unitară a call center – ului autorizat de care aparțin, deoarece aplicarea trebuie efectuată într-o ordine prestabilită pentru a nu afecta integritatea structurală a datelor din rețeaua de magazine.

Simultan cu rularea kit-ului de actualizare și echipamentele fiscale utilizate în regim de imprimantă fiscală trebuiesc reprogramate corespunzător, în sensul modificării cotei de TVA principale în memoria fiscală.

Această operație se poate efectua doar de către un servisant autorizat de Ministerul Finanțelor Publice pentru respectivul echipament fiscal, care trebuie să înregistreze în cartea de intervenții a casei de marcat. În acest sens vă recomandăm să solicitați servisanților legitimația care atestă autorizarea pentru pachetul fiscal SmartCash POS model Datecs FP550T și să verificați înregistrarea corectă a intervenției în cartea de intervenții a casei de marcat.

În perioada 31 decembrie 2016 – 3 ianuarie 2017, ca și în celelalte ocazii de acest gen, call center-ul național Magister Software va funcționa în regim non-stop, cu tot personalul de suport prezent la datorie, la numărul cunoscut: 021.569.36.99. De asemenea vă stau la dispoziție numerele teritoriale de call-center:

Despre Autor

Specialist PR & Marketing Magister Software

false

false

false

false

false