Pregatirea magazinelor in vederea schimbarii cotelor TVA incepand cu 1 ianuarie 2016

Pregatirea magazinelor in vederea schimbarii cotelor TVA incepand cu 1 ianuarie 2016

Etape necesare in vederea schimbarii rapide a cotelor de TVA in magazinele dotate cu SmartCash RMS, de la 1 ianuarie 2016. Operatiunile descrise in acest articol trebuie efectuate in magazine inainte de data limita de 31.12.2015.

1

Organizarea catalogului de produse si clasificarea articolelor pe cote TVA.
In cazul in care nu exista se va crea o clasificare noua numita Cota TVA. In aceasta clasa de produse se va crea o categorie noua numita TVA 20. In cazul in care in catalogul de produse exista si articole care se supun modificarii cotei de TVA din 9% in 5% (carti, ziare etc.) se va adauga si categoria de TVA 5.

ATENTIE! NU SE VOR FOLOSI DEPARTAMENTELE PENTRU CLASIFICAREA ARTICOLELOR!

Se vor urma pasii de mai jos:

  • Se va deschide catalogul de produse pe clasificarea nou creata (Cota TVA) si se va selecta categoria de produse neclasificate ( – ).
  • Se va sorta catalogul de produse dupa coloana TVA;
  • Articolele care corespund cotei de TVA de 24% se vor asocia, utilizand selectia multipla, pe clasificarea Cota TVA, in categoria TVA 20;
  • Articolele supuse schimbarii cotei de TVA de la 9% la 5% se vor asocia pe clasificarea Cota TVA, in categoria TVA 5.

2Procurarea utilitarului de modificare cota TVA.
Se va lua legatura cu departamentul vanzari al Magister Software la nr. 031.821.01.50 pentru a procura utilitarul necesar impreuna cu serviciul de modificare TVA. Cu aceasta ocazie se va planifica impreuna cu reprezentantii Magister Software data si ora la care se doreste efectuarea modificarii cotelor de TVA. Atentie! Companiile fara planificare vor fi deservite in limita timpului disponibil dupa finalizarea tuturor programarilor deja existente.

3Inchiderea tuturor documentelor neoperate pe stoc si reglarea stocurilor negative.
Pana la finalul zilei de 31 decembrie se vor opera toate documentele care nu au fost inca operate (receptii, retururi etc.). Pana la data de 31 decembrie este de asemenea obligatorie corectarea tuturor stocurilor negative existente in cazul clientilor ce opereza cu regim de descarcare ulterioara de stoc, prin reconciliere (compensari, receptii, inventare etc.).
OBSERVATIE: In cazul in care aceasta operatie nu este efectuata, culegerea documente restante ulterior datei de 01.01.2015 va denatura informatia transmisa catre contabilitate;

4Pregatirea cartilor de interventie in vederea completarii actiunii de modificare cote TVA.
Cartile de interventii vor fi transmise sau predate la sediul Magister Software pentru consemnarea modificarii cotelor de TVA din echipamentele fiscale incepand cu data de 01.01.2016. In cazul in care acest lucru nu este posibil, cartea/cartile de interventii se vor trimite prin curier inainte de anul nou catre Magister Software, urmand a fi completate si retransmise inapoi catre dumneavoastra. In cazul in care se solicita deplasarea unui tehnician Magister Software in locatie pentru schimbarea cotelor de TVA, cartile de interventie vor fi inmanate tehnicianului acreditat in momentul sosirii acestuia;

5Asigurarea accesului remote pe serverele din punctele de lucru.
Cu 2-3 zile inaintea datei de 31.12.2015 se va verifica impreuna cu departamentul de suport tehnic daca se pot accesa prin internet sistemele pe care se afla instalate bazele de date.

 

Despre Autor

Stefania Moraru, Asistent PR & Marketing, Magister Software

0 Comentarii

Comentarii folosind contul de Facebook

Lasa un Reply






+ 5 = 14

false

false

false

false

false