S-a lansat Monitorul preturilor. Cum credeti ca va influenta retailul?


S-a lansat Monitorul preturilor. Cum credeti ca va influenta retailul?

Astazi, 24 noiembrie 2016, Consiliul Concurentei a lansat Monitorul preturilor, o platforma care permite consumatorilor verificarea online preturile produselor din cosul zilnic de cumparaturi. Anuntat inca din 2014, proiectul a fost realizat de catre Consiliul Concurentei in parteneriat cu Guvernul, prin Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorului (ANPC), care a consultat Asociatia Nationala a Comerciantilor Mici si Mijlocii, dar si ONG-urile care se ocupa de protectia consumatorilor.

Pentru a utiliza platforma, consumatorii trebuie sa acceseze site-ul www.monitorulpreturilor.info, sa selecteze zona Bucuresti, iar apoi sa aleaga unul dintre sectoare sau judetul Ilfov. In vederea cautarii, se pot alege spre comparatie minimum cinci produse si se poate selecta forma de comert dorita (supermarket si discounter, hipermarket, cash&carry).

Platforma va afisa doua clasamente ale magazinelor din zona selectata: cosul cel mai ieftin (care contine produsele cu cele mai mici preturi practicate de retailerii implicati si magazinele in care se pot gasi acestea) si cosul cel mai bine vandut (care contine produse brand, nu marca proprie a magazinelor, si unitatile in care se gasesc aceste produse).

Proiecte similare au fost lansate si in alte state europene; de pilda, in Grecia, implementarea platformei care permite compararea preturilor a avut drept consecinta reduceri cu pana la 7% la raft. In Romania, marii retaileri s-au opus acestei initiative, motivand ca, la unele produse, preturile se pot modifica in magazine chiar si zilnic, in timp ce pe platforma nu ar putea fi actualizate in timp real.

Dumneavoastra ce parere aveti?

In ce masura considerati ca noua platforma Monitorul preturilor, ar poate imbunatati experienta la cumparaturi a consumatorilor si cum credeti ca va influenta piata de retail din Romania?

Despre Autor

Specialist PR & Marketing Magister Software

0 Comentarii

Comentarii folosind contul de Facebook

Lasa un Reply






3 − = 2

false

false

false

false

false