Siguranta datelor in retail: cum ne protejam datele proprii si pe ale clientilor


Siguranta datelor in retail: cum ne protejam datele proprii si pe ale clientilor

Pe masura ce avanseaza in epoca digitala, companiile comerciale sau organizatiile stocheaza informatii vitale despre viata, munca si activitatile zilnice ale clientilor. Totodata acestia sunt tot mai putin dispusi sa distribuie informatii si le-a scazut increderea in diferite categorii de companii, incalcarea anumitor drepturi si amploarea atacurilor cibernetice din ultimii ani facandu-i precauti in relatia cu cei carora le comunica date personale.

Iata contextul in care Legea 677/2001 si noul regulament UE privind protectia datelor cu caracter personal vin sa asigure cetatenilor controlul asupra datelor lor. Odata cu intrarea in vigoare a legii, in luna mai 2018, aceasta va avea un puternic impact inclusiv in comertul cu amanuntul, reglementarile influentand, cu siguranta, modul in care companiile vor face marketing in viitor.

1Ce pot face comerciantii cu amanuntul pentru a-si asigura datele sensibile?

  • Asigurati-va o protectie eficienta a retelei si filtre email pentru spam-uri, programe malware si fisiere periculoase;
  • Utilizati un firewall cu un nivel suplimentar de protectie a retelei;
  • A�zellikle mA?AYterilerle bilgi paylaAYmak iA�in kullanA�lan sunucular veya ortamlarda depolanan verilerin tam AYifrelemesini ve korunmasA�nA� gerA�ekleAYtirin;
  • MA?AYterilerinizin iAY iliAYkilerini gA?A�lendirmek iA�in somut A�rneklerle siber gA?venlik A�abalarA� gerA�ekleAYtirmelerini saAYlayA�n;
  • GA?nlA?k bulut iAYlemlerini gerA�ekleAYtirirseniz, verileri hem bulutta hem de aktarA�m sA�rasA�nda AYifreleyebildiAYinizden emin olun.

[/ Gn_list]

2 [/ gn_dropcap] Perakendeciler mA?AYteri verilerini optimize etmeyi nasA�l baAYaracak?

Indiferent de marimea afacerii, trebuie sa aveti o strategie si un plan bine pus la punct pentru a va asigura securitatea informatiilor si a datelor – in special a datelor despre clienti, precum:

  • Securitatea datelor despre clienti, inclusiv orice informatii confidentiale pe care le detineti in numele clientilor;
  • Datele despre produse si servicii, inclusiv rapoarte, brevete, copy-rights, coduri sursa, depuneri si aplicatii;
  • Informatiile de natura financiara, in eventualitatea in care inregistrarile dvs. contabile sunt atacate si sunt modificate date, atunci sistemele de securitate trebuie sa va poata informa imediat.

3Ultima versiuneA�SmartCash RMS vine cu revizuirea auditului datelor si va garanteaza siguranta afacerii printr-un sistem care respecta intocmai noile cerinte extrem de exigente ale UE. Pe langa alte noutati, functionalitatile Smartcash RMS legate de legislatia protectiei datelor cu caracter personal au fost imbunatatite astfel:

  • A fost introdusa o noua functionalitate necesara in vederea anonimizarii accesului utilizatorilor la sistemul SmartCash RMS;
  • Securizarea accesului la date, din partea propriului personal prin blocarea autentificarilor multiple;
  • Criptarea datelor de acces la sistemul SmartCash RMS;
  • Posibilitatea de a sterge prin prin anonimizare, datele unui client (caracteristici de acces) la solicitarea expresa a acestuia;
  • Accesul selectiv la informatiile cu caracter personal ale clientilor, prin intermediul profilului de acces.

Iata doar cateva masuri specifice de control al accesului la datele cu caracter personal, implementate o data cu noua versiune, menite sa ofere siguranta clientilor si accesul autorizat al personalului in vederea stergerii informatiilor la cererea acestora. Noile functionalitati vin in intampinarea prevederile noii legi privind protectia datelor cu caracter personal, ce va intra in vigoare la 25 mai 2018.

Contactati-ne!A�Specialistii Magister va stau la dispozitie cu detalii.

false

false

false

false

false