Sunteti gata sa intampinati noile provocari din retail?


Sunteti gata sa intampinati noile provocari din retail?

Cum ar putea evolua comertul in urmatorii ani

Deja stim: in comert (si nu numai), singura constanta este schimbarea. Luna de luna, se inchid si apar magazine, iar noile reguli de retail nu ocolesc nici brandurile mari. Sute de puncte de desfacere au disparut sub presiunea crizei sau a concurentei si multe altele le vor urma. Pe masura ce comportamentul consumatorilor se modifica, si retailerii incearca sa tina pasul cu tendintele. Deja multi migreaza spre mediul online si implementeaza noile tehnologii, dar ce se intampla azi maine deja ar putea fi desuet.Cum va arata oare comertul in viitor?Iata cateva schimbari la care ne putem astepta:

Livrare ultra-rapida

In prezent, termenul-standard pentru livrarea unui produs este de doua-zile, dar consumatorii devin tot mai nerabdatori: 25% dintre clienti renunta la comanda daca aceasta nu se poate livra in aceeasi zi. Evident, acest fapt preseaza retailerii sa recurga la noi resurse si tehnologii pentru a accelera livrarea. Deja se preconizeaza ca, in viitorul nu prea indepartat, dronele vor livra produsele in interval de doua ore. Ba, chiar in 30 de minute, dupa cum promite Amazon.

Bucatariile se vor reaproviziona singure

In viitor, si bucatariile vor fi inteligente, avand functionalitatea de a comanda automat produsele epuizate, astfel incat locuitorii umani sa nu-si mai bata capul cu aprovizionarea.

Democratizarea informatiilor in timp real despre stocuri

Pentru consumatorul modern, nerabdator si vesnic grabit, este frustrant sa ajunga in magazin doar ca sa afle ca produsele dorite nu sunt in stoc. Iata de ce au mari sorti de izbanda noile tehnologii care pot investiga si comunica a priori cel mai apropiat magazin unde poate gasi un anumit produs de exemplu, Google Home, programul prin care utilizatorii Google pot afla in timp real ce stocuri au magazinele din zona. Desigur, inca nu sunt incluse toate magazinele, dar cu siguranta aceasta este directia pe care o va urma retailul, in general.

Odata cu evolutia smartphone-urilor, a e-commerce-ului, a electrocasnicelor inteligente si conectate la Internet, va fi mult mai facil pentru clienti sa comande rapid produse, prin simpla apasare a unui buton.

Caratul pungilor de cumparaturi va ramane istorie, se pare, intrucat deja se prefigureaza un nou model de a face cumparaturi. Denumit Bonobos, acesta permite testarea diverselor produse in magazinele fizice urmand ca ulterior sa se faca plata produselor dorite, comanda fiind apoi livrata la domiciliu in cateva ore.

Cabinele de proba digitale si experiente bazate pe recomandari

Curand, mersul la cumparaturi ar putea semana mai degraba cu mersul la film din punct de vedere al experientei consumatorilor. Astfel, magazinele nu vor mai tine stocuri de produse, avand mai mult o functie de showroom, si vor fi dotate cu masini autonome care-i vor aduce in magazin pe clientii VIP. Un retailer chiar a reusit sa-si tripleze vanzarile introducand in cabine un sistem prin care clientele aveau posibilitatea de a proba anumite produse din magazin (cu diverse culori, dimensiuni, modele etc.) si ulterior primeau sugestii de stil. Sephora deja foloseste o aplicatie interactiva pentru a le sugera clientilor variante de produse si culori, utilizand camera video a telefoanelor.

Robotizarea serviciilor pentru clienti

Probabil automatizarea si robotii vor inlocui o buna parte din personalul actual al magazinelor, inclusiv paza si vanzatorii, robotii avand avantajul ca pot prezenta ofertele in mai multe limbi.

Cum va decurge, in viitor, o zi pentru consumatorul obisnuit?

In viitor, am putea comanda produse pe care sa le probam in intimitatea casei noastre, iar ulterior sa le returnam pe cele pe care nu ni le dorim. Pe baza informatiilor despre clienti si a achizitiilor anterioare, retailerii ne pot face propuneri adecvate si pot lansa promotii personalizate, obtinand astfel o rata mai buna de conversie implicit, vanzari mai mari. In acest scop insa, retailerii trebuie sa centralizeze constant informatiile si sa gaseasca mereu noi modalitati inovatoare prin care sa comunice direct cu clientii si sa le faciliteze acestora procesul de achizitie.

In concluzie, retailul va reprezenta un intreg univers de optiuni si experiente, toate axate pe imbunatatirea serviciilor pentru consumatori. Dar voi, utilizatori SmartCash RMS, cum va pregatiti magazinele pentru viitor? Sunteti gata sa intampinati noile provocari din retail?

Sursa:Forbes

Despre Autor

Specialist PR & Marketing Magister Software

0 Comentarii

Comentarii folosind contul de Facebook

Lasa un Reply






5 + 3 =

false

false

false

false

false