Tendinte in comertul online. Pregatiti pentru viitor?

Tendinte in comertul online. Pregatiti pentru viitor?

In perioada 16-18 mai a.c., a avut loc a 12-a editie a GPeC Summit, cel mai important eveniment de e-commerce si marketing online din Europa Centrala si de Est. Au participat peste 1.000 de invitati din Romania, Cehia, Polonia, Ungaria, Bulgaria, Danemarca si Republica Moldova, alaturi de 36 de speakeri din Romania, Statele Unite, Belgia si Finlanda, printre care Tomi Ahonen – expertul nr. 1 in promovarea prin intermediul tehnologiei mobile, Karl Gilis (care a sustinut prezentarea aHow to seduce your visitors to buy (more)?), Jon Wolske – Culture Evangelist Zappos etc.

In cadrul evenimentului s-au prezentat principalele tendinte ale pietei globale de e-commerce, dintre care se remarca tot mai pregnant comunicatiile mobile. Apropo, stiati ca, in prezent, cele mai puternice companii si cei mai bogati oameni de afaceri activeaza in acest sector? Carlos Slim, Bill Gates, Apple sunt doar cateva exemple in acest sens.

In Romania, conform reprezentantilor Google, deja peste 50% din romani folosesc un smartphone, iar mare parte din traficul online este realizat prin intermediul telefoanelor mobile. Astfel, comerciantii care doresc sa tina pasul cu targetul tot mai avid de informatii, socializare si comenzi online trebuie sa-si adapteze prezenta online la aceste cerinte pentru a atrage trafic si, implicit, comenzi prin telefoanele mobile.

Statisticile arata ca tot mai multi clienti se informeaza de pe telefonul mobil inainte sa faca o achizitie, iar deseori fac acest lucru chiar in magazinul fizic unde vor sa faca cumparaturi, analizand ofertele concurentei sau cautand detalii despre produse pentru a compara diverse functionalitati. Iata de ce se previzioneaza ca, si in retail, viitorul va fi castigator pentru comerciantii care vor reusi sa-si atraga clientii folosindu-se tocmai de acest apetit pentru comunicarea prin mijloace mobile.

John Wolske, reprezentant al companiei Zappos, cunoscuta pentru cultura sa de a oferi servicii “wow”, a subliniat ca “pe masura ce dispozitivele devin tot mai mici, audienta este tot mai mare” o realitate evidenta, daca urmarim cum a evoluat vanzarea prin intermediul campaniilor la radio, TV, apoi prin publicatiile tiparite, Internet si, mai nou, prin telefoanele mobile. Ce urmeaza si cum ne pregatim pentru viitor, insa?

Mai pregatiti pentru retailul de azi si de maine, cu SmartCash RMS

Cu 15 ani in urma, cand am inceput sa dezvoltam solutii pentru comerciantii din Romania, ne adaptam in permanenta cerintelor pietei si noilor comportamente de consum. Iata de ce, pentru aceia dintre dumneavoastra care au (si) un magazin online, am adus de curand noi functionalitati, care eficientizeaza simtitor activitatea deopotriva in magazinul fizic si in cea e-commerce.

De exemplu, stiati ca, incepand cu versiunea SmartCash RMS 14.0.0.75, puteti sorta comenzile sosite online (inclusiv prin terti, precum portaluri de vanzari online) si sa le transmiteti direct catre magazinul fizic ce urmeaza a le livra, in functie de distanta fata de client? In tutorialul video, de mai jos,puteti vizualiza cum functioneaza dispeceratul de comenzi cu noul filtru privind punctul de livrare, precum si modificarile aduse celorlalte componente ce concura la functionarea in acest regim.

Concluzionand: ca vrem sau nu, tehnologia influenteaza decisiv modul in care facem comert. O singura constanta ramane insa mereu valabila: de la Darwin citire, supravietuieste cel mai adaptabil, nu cel mai puternic.
Sa ne adaptam, asadar, pentru ca viitorul sa nu ne prinda nepregatiti!

Despre Autor

Specialist PR & Marketing Magister Software

0 Comentarii

Comentarii folosind contul de Facebook

Lasa un Reply






+ 5 = 12

false

false

false

false

false