Zece reguli pentru a evita inchiderea magazinului de catre Directia Antifrauda?

Zece reguli pentru a evita inchiderea magazinului de catre Directia Antifrauda?

Prezentul articol vine ca urmare a controalelor efectuate de catre Directia Antifrauda in ultima perioada. In urma acestui demers, pana in acest moment, au fost peste 170 de magazine sau restaurante inchise si amendate in toata tara. Nici unul dintre comerciantii sanctionati nu este utilizator SmartCash RMS. Mai mult decat atat, inspectorii fiscali au apreciat la SmartCash modul de generare si emitere a raportului de gestiune, precum si controlul exact si in timp real al stocului.

Avand in vedere informatiile acumulate cu privire la aspectele avute in vedere de inspectori in cadrul acestor controale, va facem urmatoarele recomandari pentru a evita sanctiunile legii:

1Emiteti bonul fiscal pentru absolut toate produsele sau serviciile vandute. In cazul magazinelor, instruiti casierii sa introduca in aplicatia POS suma primita de la client si sa returneze restul asa cum este el calculat de aplicatie, pana la ultimul ban.

2In cazul restaurantelor sau cafenelelor, recomandam adaugarea unui serviciu nou in lista de articole cu denumirea Servicii servire ospatar. Ori de cate ori clientul ofera asa-numitul tips unui ospatar, acesta trebuie sa introduca in casa de marcat suma primita folosind articolul mai devreme mentionat si sa plaseze respectiva suma in sertar. La finalul zilei, managerul poate decide ce sa faca cu aceasta suma cumuland vanzarile de peste zi. In caz contrar, evitati orice fel de tips.

3Intocmiti registrul pentru declararea sumelor pe care casierii le au asupra lor atat in momentul intrarii, cat si la iesirea din schimb. In controalele din ultima vreme, au existat cazuri cand sumele nedeclarate pe care casierii le aveau asupra lor au fost considerate ca supliment in numerar la valoarea incasata inregistrata in casa de marcat, ducand la inchiderea locatiei.

Magazin inchis4Listati toate documentele de intrare sau iesire generate de SmartCash. Acestea trebuie semnate si stampilate zilnic de catre responsabil. Alaturati toate aceste documente raportului de gestiune zilnic pe care il listati de asemenea din SmartCash.

5In cazul transferurilor de marfa efectuate in cadrul retelelor de magazine, folosind avize de insotire, emiteti avizele respective si efectuati receptia marfurilor atunci cand transferul de marfa se intampla efectiv. Au fost date amenzi pentru situatia in care s-au depasit 3 zile intre data emiterii avizului si data receptiei NIR.

6Ca masura de precautie in cazul utilizatorilor care folosesc case de marcat in locul unor imprimante fiscale, verificati periodic pe durata zilei de lucru cu ajutorul unui Raport X, emis de la casa de marcat, valoarea inregistrata si comparati cu listarea vanzarilor curente din programul SmartCash Shop pentru respectiva casa de marcat. Verificati de asemenea regulat data si ora de pe bonurile fiscale.

7Retineti ca utilizarea caselor de marcat in regim de imprimanta fiscala este o solutie de compromis (utilizata in opinia noastra la limita legii, fara a trece prin vreun proces de avizare impreuna cu programul identificabil de vanzare) care va expune la riscuri datorita posibilitatii acesteia de a emite sau anula bonuri fiscale si in afara comunicatiei cu calculatorul. In aceste conditii pot exista diferente intre sertar si valoarea listata de casa de marcat situatie care in conditiile actuale de strictete va pot inchide magazinul.

8Recomandam pe cat posibil utilizarea de imprimante fiscale autorizate de Ministerul Finantelor impreuna cu programul SmartCash POS pentru a evita posibile sanctiuni ca urmare a interpretarii neuniforme a legislatiei privind utilizarea caselor de marcat.

9Recomandam utilizarea registrului de casa din SmartCash Shop in fiecare magazin, acesta preluand automat vanzarile prin casa de marcat si putand fi gestionat rapid si la sursa fara a prelungi durata controlului Directiei Antifrauda.

10Utilizatorii care comercializeaza produse cantarite si etichetate in cadrul magazinului trebuie sa acorde atentie afisarii corecte pe etichetele de cantar a datei de expirare pentru produsele pastrate in ambalajul original. In cazul celor vrac, se va specifica durata de consum in zile incepand cu data ambalarii (din campul Explicatii din SmartCash Shop). Produsele alimentare cu unitati de vanzare alternative (bucata/kilogram) trebuie sa aiba specificat pe eticheta de raft si pretul pe unitatea alternativa.

Ii invitam pe clientii nostri, care au incheiat un contract de asistenta tehnica autorizata cu Magister Software sau cu unul dintre Centrele Teritoriale de Service si Suport Tehnic Autorizat din Bacau, Craiova, Iasi si Satu Mare, sa ne apeleze la numerele de call center pentru orice nelamurire sau cerere de asistenta inainte sau in cursul unui control.

Sursa imagini: www.stiridecluj.ro

0 Comentarii

Comentarii folosind contul de Facebook

Lasa un Reply






7 − 6 =

false

false

false

false

false