Implementarea sistemului e-Transport in SmartCash RMS
Incepand cu versiunea lunii august a fost finalizata implementarea sistemului eTransport in cadrul platformei noastre software SmartCash RMS 2022.
Odata cu finalizarea specificatiilor ANAF, a fost posibila realizarea conexiunii, intr-o maniera extrem de usor de folosit de catre utilizatori, integrand-o in fluxul normal de procesare al documentelor. Mai multe detalii aici.
Recomandam clientilor utilizatori ai solutiilor SmartCash RMS si nu numai acestora, sa implementeze solutia noastra completa de gestiune, pentru a se asigura ca sistemul integreaza toate informatiile de care acestia vor avea nevoie in raportarile catre ANAF.
Modulul SmartCash ANAF Connector permite prelucrarea datelor complete in formatul solicitat de catre ANAF.
Cine are obligatia de declarare?
Sistemul national privind monitorizarea transporturilor rutiere de bunuri cu risc fiscal ridicat este denumit Sistemul RO e-Transport. Scopul acestuia este monitorizarea transporturilor de bunuri cu risc fiscal ridicat pe teritoriul national. Sistemul permite autoritatilor determinarea potentialelor puncte de deturnare din sau in lantul de aprovizionare, pe baza codului UIT (codul unic generat de Sistemul RO e- Transport). Prin intermediul acestuia se „identifica bunurile aferente fiecarei relatii comerciale care face obiectul transportului de bunuri cu risc fiscal ridicat”, potrivit ANAF.
In cazul in care sunt transportate atat bunuri cu risc fiscal ridicat, cat si alte bunuri care nu fac parte din categoria celor cu risc fiscal ridicat, utilizatorii au obligatia sa declare in Sistemul RO e-Transport datele aferente transporturilor pentru toate bunurile transportate.
Procedura privind sistemul RO e-Transport precizeaza faptul ca a fost restransa semnificativ zona de aplicare a obligativitatii de raportare. In acest moment se refera doar la vehiculele cu masa maxima autorizata mai mare de 3,5 tone si doar daca acestea transporta bunuri cu risc fiscal mai mari de 500 kg sau avand valoarea totala a bunurilor mai mare de 10.000 lei aferenta cel putin unei relatii comerciale.
Companiile trebuie sa analizeze in ce masura transporturile pe care le desfasoara indeplinesc conditiile mentionate. Ulterior trebuie sa raporteze detalii privind transportul bunurilor in sistemul national RO e-Transport si sa obtina codul unic de identificare (UIT). Acesta este utilizat ca referinta in cadrul sistemului si care trebuie detinut pe toata durata transportului.
Obligatia raportarii a intrat in vigoare pe 1 iulie. Autoritatile au anuntat ca incepand cu 1 octombrie vor aplica amenzi celor care nu se conformeaza.
Ce bunuri sunt considerate „cu risc” ?
Bunurile cu risc fiscal ridicat transportate rutier care fac obiectul monitorizarii prin Sistemul RO e-Transport sunt urmatoarele, potrivit anaf.ro:
- Legume, plante, radacini si tuberculi, alimentare, care se incadreaza la codurile NC de la 0701 la 0714 inclusiv
- Fructe comestibile; coji de citrice sau de pepeni, care se incadreaza la codurile NC de la 0801 la 0814 inclusiv
- Bauturi, lichide alcoolice si otet, care se incadreaza la codurile NC de la 2201 la 2208 inclusiv
- Sare; sulf; pamanturi si pietre; ipsos, var si ciment, care se incadreaza la codurile NC 2505 si 2517
- Imbracaminte si accesorii de imbracaminte, tricotate sau crosetate, care se incadreaza la codurile NC de la 6101 la 6117 inclusiv
- Imbracaminte si accesorii de imbracaminte, altele decat cele tricotate sau crosetate, care se incadreaza la codurile NC de la 6201 la 6212 inclusiv si la codurile NC de la 6214 la 6217 inclusiv
- Incaltaminte, ghete si articole similare; parti ale acestor articole, care se incadreaza la codurile NC de la 6401 la 6405 inclusiv;
- Fonta, fier si otel, care se incadreaza la codurile NC 7213 si 7214.
0 Comentarii