In ianuarie, ca de obicei, printre bilanturi si inventare, tragem linie si facem planuri. Un an nou inseamna un nou capitol, pe care ni-l dorim, desigur, a fi productiv si profitabil. Dar oare putem face ceva concret pentru a atrage succesul mai repede? Desigur, muncim zi de zi pentru a ne atinge obiectivele, dar, uneori, tocmai fiindca suntem prea ocupati si captivi in rutina, scapam din vedere aspecte aparent minore, care au insa impact major pe termen mediu si lung. Iata cateva directii pe care noi le consideram esentiale pentru 2016 si va recomandam si voua sa le aveti in vedere.
Cunoasteti-va clientii!
Orice om care va calca pragul este un potential client, ba chiar un posibil client fidel. Asta presupune insa sa comunicati cu ei, sa le ascultati doleantele si sa va adaptati oferta in consecinta. De mare ajutor in marketing v-ar fi si unele informatii de ordin demografic. Cum le puteti afla? Simplu! Fie prin sondaj in magazin, fie cu ajutorului programului de fidelizare pe care il folositi. Daca oferiti carduri de fidelitate, atunci le puteti elibera in schimbul completarii unui formular ce include informatii precum data nasterii, adresa, ocupatie, numar de telefon, adresa de e-mail. Sau le colectati cu ajutorul SmartCash Fidelity 2.0, platforma de fidelizare integrata din sistemul SmartCash.
Pe masura ce va cresteti baza de date, le puteti oferi clientilor reduceri cand isi serbeaza ziua de nastere sau onomastica, asa cum obisnuiesc marile lanturi de retail. Astfel, va cresteti atat notorietatea in zona, cat si vanzarile, ba va mai si diferentiati de concurenta.
Retineti ca, operand magazine fizice, aveti un atu major fata de magazinele online: internautii stiu exact ce cauta, in schimb ce vizitatorii din magazinele fizice vor sa frunzareasca, sa pipaie si, dupa caz, sa probeze marfa, ajungand astfel sa cumpere si articole pe care poate nu le doreau neaparat cand au intrat in magazin. In plus, interactiunea umana si consilierea prompta la locul de vanzare pot fi mult mai atractive si convingatoare decat butoanele colorate, dar reci ale unui magazin online.
Instruiti-va angajatii si motivati-i!
Cum scriam si mai sus, primul pas spre vanzare este o comunicare reusita. Asta inseamna, implicit, ca personalul sa fie instruit corespunzator si dispus sa intretina discutia cu potentialii cumparatori. Clientii vor avea incredere in vanzatorii amabili, care nu se grabesc sa le vanda, care au rabdare sa le asculte cerintele si stiu sa le puna intrebari pentru a-i orienta spre produsul sau oferta potrivita. Astfel, vanzatorii afla informatii valoroase despre preferintele clientilor si le pot da motive sa revina.
Pentru a demonstra ca acorda atentie interlocutorului, vanzatorul poate raspunde preluand cuvinte cheie folosite de client in conversatie. Este un truc simplu prin care consultantii de vanzari ii pot da de inteles clientului ca au fost ascultati.
Limbajul trupului este, de asemenea, foarte important in comunicarea cu clientii. Retineti ca limbajul nonverbal predomina in comunicarea interpersonala. O postura dreapta si usor aplecata catre interlocutor arata interes din partea vanzatorului. In schimb, bratele incrucisate tradeaza dezinteres sau chiar aversiune. De asemenea, un zambet pertinent si mentinerea contactului vizual fara a deveni insistent pot fi premisa unei comunicari reusite.
Rezervati-va timp, asadar, sa va instruiti vanzatorii: ei sunt oglinda magazinului si a brandului pe care il reprezinta, pivotul oricarei afaceri in comertul cu amanuntul cu desfacere in magazine fizice; oricat ar progresa retailul,adevarul este ca putine produse se vand singure. De aceea, trainingul, evaluarea periodica si un sistem de motivare a angajatilor trebuie sa se regaseasca in agenda voastra. Totodata, oricat de ocupati ati fi, o scurta sedinta saptamanala cu vanzatorii va poate tine la curent cu ce vor clientii si va ajuta sa va optimizati oferta si sa imbunatatiti experienta acestora in magazin.
Folositi-va de comunicarea online!
Va amintiti de informatiile colectate prin platforma de fidelizare, mentionate la punctul 1? Ei bine, este vremea sa le folositi pentru a genera noi vanzari! Cum? De pilda, puteti trimite clientilor e-mailuri periodice (newslettere) cu noutatile, ofertele si promotiile din magazin. In timp, pe masura ce baza de date creste cu noi contacte si va perfectionati strategia de a le identifica preferintele pe baza produselor cumparate, ii puteti grupa dupa diverse criterii: femei / barbati, tineri / maturi / varstnici, iubitori de dulciuri, cititori avizi, posesori de animale de companie etc. Astfel le puteti trimite doar acele informatii care stiti ca i-ar putea interesa, crescand sansele de a le atrage atentia.
Canalele social media si in special Facebook reprezinta o modalitate facila si economica de a va promova afacerea. Puteti publica pe Facebook promotiile, puteti anunta noutatile din oferta si chiar crea reclame care sa se afiseze clientilor din zona voastra. Daca doriti sa ajungeti la generatia mai tanara, atunci cu siguranta va trebui sa va folositi de social media, locul de unde ei isi culeg informatia, afla noutati si impartasesc pareri. Atentie insa! Retelele de socializare pot fi locul perfect de promovare, dar tot acolo o impresie negativa se poate raspandi rapid. Deci, aveti grija sa solutionati rapid si pozitiv eventualele probleme pe care vi le semnaleaza clientii pentru a le da motive sa va vorbeasca de bine in mediul online si sa-i faca si pe altii curiosi sa va descopere. Raspundeti la mesaje si intrebari, luati aminte la critici, fiti proactivi si amabili intotdeauna, tratati-va clientii asa cum ati dori sa fiti tratati, la randul vostru. Fie ca va convine sau nu, oamenii vor comunica oricum pe Internet despre voi. Asadar, asigurati-va ca au de ce sa va laude.
Iata doar cateva idei care speram sa va fie de ajutor. Voi ce recomandari aveti pentru noi?
Sursa imagine: photostock @ FreeDigitalPhotos.net
0 Comentarii