Diana Ionescu
Digitalizarea în retail. Trenduri și aplicații pentru comercianți
28 iulie 2021

Cum folosim digitalizarea in retail

A trecut deja mai bine de un an de cand pandemia Covid-19 a rescris regulile in multe domenii, inclusiv in retail. De voie, de nevoie, ne-am obisnuit cu noua normalitate.
Si, fiindca situatia a impus-o, am imbratisat si accelerat digitalizarea intr-un ritm ametitor. Dar in ce consta ea (in speta, in retail), ce impact are, cum ne ajuta? Haideti sa analizam impreuna!

In relatia cu statul, sunt deja multi ani de cand se preconizeaza conectarea caselor electronice de marcat la serverul ANAF. Si iata ca, in sfarsit, se intampla!

Insa, pana la cresterea gradului de digitalizare in proiectele guvernamentale pentru mediul de afaceri, antreprenorii au deja la dispozitie o gama larga de echipamente si solutii care le pot inlesni semnificativ activitatea cotidiana.

Cum tehnologia evolueaza continuu, managerii au un adevarat aliat in automatizarea proceselor si utilizarea tehnologiei digitale pentru a le oferi angajaților si cumparatorilor cele mai bune resurse pentru o experienta placuta si eficienta.

Cuvantul de ordine este, astazi, AUTOMATIZARE.

Deocamdata, pentru multi, procesul de automatizare este inca guvernat de emotii. Sub imperiul crizei generate de pandemie, comercianții și antreprenorii au recurs in graba la automatizare pentru anumite procese. Au plonjat cu avant in mediul online și au adoptat rapid soluții și instrumente tehnologice pentru a castiga o felie din placinta (tot mai consistenta) e-commerce. Personalul este instruit în interacțiunea cu noul mediu de lucru virtual și unii antreprenori chiar au migrat, cu succes, spre modelele digitale de business si automatizare procese.

Doar ca, pentru a da roade pe termen lung, automatizarea nu poate fi doar un refugiu ocazional in perioade de criza, ci chiar o trambulina pentru strategia de dezvoltare in business. Pentru ca automatizarea regleaza procesele operationale, iar de acestea depinde intreaga evolutie a afacerii.

Cum arata digitalizarea in retail?

Trendurile în digitalizarea retailului implica o intreaga suita de tehnologii si solutii integrate. Propria platformă de comerț online cu magazin online și marketplace; echipamente self check-out si servicii self-scan și plată cu criptomonedă direct la casa de marcat în propriile aplicații; panouri digitale pentru informarea de tip marketing, etichete digitale si utilizarea codurilor QR în promotii samd.

Acum se pot automatiza majoritatea proceselor curente de business.

Procese precum calculul salariilor, evidenta, control si gestionare a personalului etc., elibereaza resurse și capital.

Toate acestea pot fi utilizate în alte directii. Implicit cresc eficienta si rentabilitatea, se incurajeaza perfectionarea angajatilor in activitati mai complexe, imbunatatind experienta clientilor la cumparaturi. Iata de ce automatizarea proceselor reprezinta o etapa vitală in transformarea digitala a afacerilor.

In cazul unora dintre cei mai vechi utilizatori ai solutiilor SmartCash, automatizarea și digitalizarea proceselor pentru controlul stocurilor si sistemele moderne de incasare si plata au permis economii si avantaje semnificative la nivel de retea, companie sau grup. Spre exemplu, Horia Cardos, fondator si director general al Agroland, ne-a declarat, la deschiderea magazinului Agroland Mega din zona Afumati:

„Instalarea solutiei Magister in magazinele Agroland a adus beneficii, in primul rand, din punct de vedere al transparentei stocurilor. Vizibilitatea stocurilor, receptiile electronice si posibilitatea urmaririi fiecarui articol prin fisele de depozit au adus un plus de incredere angajatilor.”

Deoarece nu există un singur instrument de automatizare care să poată îndeplini toate sarcinile angajatilor, solutiile BI precum SmartCash Oxygen, care rulează pe platforma QlikView, permit vizualizarea eficienței operaționale, monitorizarea indicatorilor cheie de performanță și controlul modului în care procesele interacționează pentru a genera valoare. Dna. Ana Maria Morari, directorul retelei de magazine Cris-Tim, mentioneaza impactul si beneficiile aduse de implementarea SmartCash Oxygen:

„SmartCash Oxygen mi-a usurat munca enorm, prin rapoarte detaliate complete pe segmentul nostru de magazine. Daca la inceput, cand am deschis magazinele, pentru o inchidere de luna ne lua doua zile sa vedem daca ne ajung datele corect in sistem, acum avem datele in timp real. Analizele de management sunt reale si in timp foarte scurt.

Noptile pierdute si calculele facute pe hartie au luat sfarsit.Transmiterea ulterioara in baza de date,a acestora, acum s-au redus la 1-2 h pentru inchiderea de luna si verificarea, mai exact date reale si analize in timp real, zilnic.”

Tranziția spre e-commerce 

In contextul restricțiilor de mobilitate și al recomandărilor de distanțare sociala, vânzările online au explodat.

E-commerce-ul a fost canalul de retail câștigător al acestei crize, in toate teritoriile tarii.

Desi era deja in crestere, piata e-commerce si-a accelerat expansiunea. Au fost atrase si unele segmente de consumatori care inainte erau reticenti să cumpere online. Reticenta din motive de securitate sau nu erau familiarizati cu tehnologia.

Apivest.ro, un proiect eCommerce dezvoltat intr-un timp record, cu ajutorul platformei SmartCash eCommerce Framework, se numara printre clientii Magister care si-au consolidat prezenta online in perioada de criza. Cristian Lungu, consultant online in cadrul proiectului, mentioneaza:

„Am putut importa marea majoritate a atributelor sau imaginilor pentru articole din site-ul vechi al clientului datorita flexibilitatii platformei SmartCash.”

Chiar daca revenim la vechiul normal, ne asteptam sa persiste mare parte din modificările de comportament ale cumpărătorilor. Aceste modificari favorizând menținerea unui ritm accelerat de creștere pentru vânzările e-commerce.

Self-checkout, o componentă digitală în magazinele offline

Prezența cumparatorilor in magazinele fizice rămâne, totusi, importantă pentru multe companii din retail. Interactiunea directa cu produsele consolideaza încrederea, stimuleaza simturile si favorizeaza cumparaturile de impuls.

Iata de ce implementarea componentei digitale și în magazinele offline reprezintă un alt pas necesar pentru satisfacerea nevoilor consumatorilor, fara a neglija inter-conectivitatea. De pilda, Magister Easy CheckOut, primul sistem de vânzare cu autoservire de tip self-checkout fabricat integral în România, dotat cu cea mai recentă tehnologie din domeniu:

„Magister Easy CheckOut este cel mai nou echipament din portofoliul nostru de produse și ne mândrim că putem oferi comercianților un sistem self-checkout fabricat în România cu tehnologie de top, la un preț extrem de accesibil.

Astfel, continuăm misiunea cu care ne-am început activitatea acum aproape două decenii: aceea de a susține dezvoltarea și modernizarea comerțului tradițional, în avantajul retailerilor și al cumpărătorilor deopotrivă.

Suntem încrezători că tot mai multe magazine vor integra echipamentele self-checkout ECO pentru a-și optimiza costurile de operare, fiindcă acesta este viitorul comerțului modern, iar noi suntem deja pregătiți să-l implementăm”,

a declarat dl. Dor Bujor Pădureanu, CEO Magister Software.

Magister Easy Checkout
Magister Easy Checkout

Plata cu criptomonedă direct la casa de marcat

Acum este posibila achitarea cumpărăturilor direct la casa de marcat cu criptomonedă (Bitcoin sau Ethereum), in toate formatele de retail dotate cu soluții software SmartCash RMS, de la magazine de proximitate, până la hypermarketuri și lanțuri cash&carry, din mediul urban și rural deopotrivă.

O metoda in plus pentru retaileri de a se diferentia pe piata si de a-si fideliza clientela, nu?

Plata cu Criptomonede in SmartCash POS
Plata cu Criptomonede in SmartCash POS

Sistem automat de actualizare a preţurilor la raft, cu etichete electronice (ESL)

Etichete electronice sunt aici si scutesc muuuuult timp, efort, ba chiar si nemultumiri din partea cumparatorilor, prevenind erorile.

Sistemul automatizat pentru actualizarea preţurilor asigura controlul absolut asupra preţului de la raft. Sistemul elimină diferenţele ce pot apărea intre valorile afisate si cele scanate la casa de marcat.

Digitalizarea in retail: moda sau necesitate?

In prezent, tehnologia şi digitalizarea au devenit indispensabile pentru o bună funcţionare a afacerilor, indiferent de tipul de comerţ.

De aceea, Magister a implementat cu succes soluții de digitalizare pentru industria de retail, hypermarketuri, HORECA, fashion, FMCG, cash & carry, depozite, e-commerce, pentru companii precum Hypermarket Remarkt, franciza Metro LaDoiPasi, franciza German Market, reteaua de florarii Tria’s, Agroland, Vascar, Cris-Tim, cash &carry Maurana, ChinaMall.ro, Apivest.ro, Barta Ati, Fiterman, Il Passo, Poema sau Freywille.

Viitorul cumpărăturilor este și online, și offline.

Astazi, clienții pot comanda pe Internet și ridica produsele de la magazinul din colț, gratuit, pot plăti în diverse moduri.

Retailerii români trebuie să se adapteze rapid trendului actual de tip omnichannel. Clientul comută între canale de vânzare și dispozitive sau folosește mai multe canale pentru a finaliza o singură tranzacție.

Automatizarea nu este SF, nici nu inlocuieste oamenii cu roboti. Automatizarea ne ofera tuturor sistemele necesare pentru a ne face munca mai eficienta. Profitabilitatea vine cu beneficii pentru comercianti, angajati si cumparatori deopotriva.

Schimbarea incepe astazi si se intampla cu sau fara voia noastra.

Vreti un aliat in procesul de automatizare a afacerii? Apelati cu incredere la experienta de 20 de ani a echipei Magister!

Specialistii nostri va stau la dispozitie.

0 Comentarii

Categorie: Blog

HAI SĂ ÎNCEPEM UN PROIECT
ÎMPREUNĂ!

Completeaza datele tale de contact in formularul următor și un consultant Magister te va contacta în cel mai scurt timp.

Acest site este protejat de reCAPTCHA și se aplică Politica de Confidențialitate și Termenii și Condițiile Google.

Pin It on Pinterest

Distribuie Articolul

Distribuie Articolul

Dacă ți-a plăcut, distribuie acest articol și prietenilor tăi!