Go (g)Local sau performanta in retailul offline si online

Go (g)Local sau performanta in retailul offline si online

In perioada 26 – 27 octombrie 2016, la hotel Sheraton din Bucuresti, s-a desfasurat cea de-a patra editie a conferintei retailArena, dedicata comerțului multichannel si organizata de catre wall-street.ro.

Intitulate „Marketing & Innovation Day” și “Omnichannel Day”, cele 2 zile ale evenimentului au adus in prim plan cele mai noi tendinte din retail, cu accent pe strategii si povești de business construite pe plan local si multiplicate cu succes la nivel international.

Speakerii acestei editii au creionat portretul generatiei de consumatori denumite „must have”, punctand elemente complexe, care o definesc, precum sustenabilitate, plata cu cardul si online sau comunicarea in timp real. Generatia millenials (Y – nascuti dupa anul 1980) sunt consumatori greu de fidelizat, se comporta diferit in ceea ce priveste consumul, au tipologii diferite de cumparare fata de parintii lor. Spre exemplu, conform studiilor expuse in cadrul workshop-urilor, acestia nu au rabdare, se informeaza online, sunt influentati de interactiunea cu brandurile, aproximativ 49% renunta la publicitate, considerand-o irelevanta (ex. se dezaboneaza de la newsletter), iar 68% considera ca publicitatea online este enervanta.

Lumea retailului, intr-o continua schimbare, impune tendinte noi in vederea fidelizarii consumatorului, intrucat deciziile acestuia se bazeaza in mare parte pe criterii emotionale si nu rationale.

In mod traditional, principalele avantaje ale cumparaturilor online sunt considerate pretul, economisirea timpului și varietatea în alegeri. Cumparaturile in-store, pe de alta parte, ofera o mai buna experienta fata in fata si posibilitatea de a pleca acasa cu produsul imediat. Factorul principal care determina achizitionarea produselor in-store este acela ca oamenii pot vedea si testa produsele inainte de a le cumpara. Totusi, cumparatorii se informeaza online si achizitioneaza tot din magazinele fizice.

In Romania, comertul traditional si comertul modern au proportii aproape egale (54% modern, 46% traditional), in timp ce in toata regiunea Europa de Est, cel modern are 69%, iar cel traditional – 31%, conform datelor comunicate de Euromonitor.

Un alt punct important dezbatut l-a constituit modul în care retailerii aleg să construiască o relaţie solidă cu generaţia millennials. Comunicarea interpersonala a facilitat aplicarea si implementarea in retail a unor programe de fidelizare personalizate. Noile solutii specializate pentru retail, precum platforma SmartCash Fidelity 2.0, ofera comerciantilor creativitate in dezvoltarea si aplicarea programelor de fidelizare in magazinele fizice.

În cadrul workshop-urilor, susţinute la finalul dezbaterilor din cele două zile, participanţii au putut afla sfaturi practice despre cum se construieşte un business care face performanţă peste granite.

Ca la fiecare ediţie, evenimentul a avut şi zone de networking, dar şi o zonă expoziţională unde au avut loc demonstraţii ale unor inovaţii în retail.

Compania Magister Software a fost reprezentata de dl. Albert Budica, Business Consultant.

Despre Autor

Specialist PR & Marketing Magister Software

0 Comentarii

Comentarii folosind contul de Facebook

Lasa un Reply






1 + 7 =

false

false

false

false

false