Furnizorii de solutii IT vad potential in micul retail
Magazinul Progresiv, nr. 160/martie 2013
Odata cu stabilizarea retailului modern, furnizorii de solutii IT si echipamente stau cu ochii pe o piata inca nedezvoltata la adevaratul ei potential – cea a retailerilor independenti, a magazinelor de cartier si a celor satesti. Pentru acestia au fost lansate o serie de solutii adaptate atat tehnic, cat si din punct de vedere al costului pentru a fi accesibile si business-urilor mici.
Dezvoltarea retailului modern a reprezentat o mina de aur pentru o serie intreaga de companii furnizoare de echipamente si servicii pentru magazine. Se deschid in continuare magazine noi, insa in cazul retelelor internationale de retail, contractele sunt de cele mai multe ori „batute in cuie” cu furnizori agreati la nivel de grup.
In aceste conditii, pentru furnizorii de echipamente, solutii software si accesorii, cresterea sau mai bine spus mentinerea business-ului la nivelul anilor precedenti inseamna concentrarea pe lanturile locale de retail, pe magazinele independente de la coltul blocului sau pe magazinele din mediul rural. Pe acest segment au aparut mai multe solutii in ultimii ani, precum Retail IQ, Megastore sau „Un magazin intr-o cutie”.
Exista o dorinta puternica din partea retailerilor independenti de a-si moderniza business-ul pentru a putea deveni competitivi. „Am observat in ultimii ani ca retailerii alimentari se gandesc tot mai mult la diversificare si apropierea de clienti, scaderea timpului petrecut de client la casele de marcat, urmarirea stocurilor, reducerea pierderilor, astfel ca solutiile solicitate sunt in general dictate de aceste cerinte”, afrima reprezentantii Romprix, furnizor de marcatoare, scanere si etichete.
Tipul de solutii oferite micilior retaileri tine astfel cont de interesul acestora pentru eficientizarea business-ului. „Am constatat in ultima vreme o cerere crescuta din partea retailerilor alimentari pentru solutiile POS bazate pe terminale touchscreen. Acestea au o interfata de vanzare mai prietenoasa decat alte tipuri de echipamente specifice si pot preveni eventuale erori la incasare. Se mai cauta solutii de retail management care sa suporte un numar mare de produse si servicii in conditiile in care retailerii alimentari sunt interesati sa aiba cat mai multe articole pe suprafete de vanzare relativ reduse.
Adaptarea inseamna si optimizarea gamei de produse si servicii la un nivel pe care retailerii independenti sa si-l poata permita. „Retailul traditional este tot mai interesat sa devina competitiv in fata multinationalelor. Pentru acest segment, solutiile sunt mai ieftine, iar in consecinta amortizarea lor este mai rapida, iar interesul mai ridicat”, adauga reprezentantii Romprix.
Solutii pentru retailerii independenti
Din ce in ce mai multi retaileri independenti vad in utilizarea unei solutii de gestiune a magazinului o investitie necesara business-ului. „Se pot face economii semnificative prin investitia intr-o solutie de gestiune informatizata deoarece comerciantul va putea monitoriza cu usurinta aspecte-cheie precum stocuri, preturi la furnizori sau adaosuri comerciale”, explica reprezentantii Magister Software.
Pentru noul portofoliu de echipamente destinate clientilor din retail, Sintezis Romania a dezvoltat aplicatia software Megastore. Solutia ofera posibilitatea de vanzare prin utilizarea codurilor de bare sau prin intermediul unei interfate de tip touchscreen. Se pot face, de asemenea, receptii, perisabilitati, vanzari si inventare, raportul de gestiune urmand sa fie calculat pe baza lor.
La randul sau compania RBC a lansat anul trecut Retail IQ, o solutie adaptata magazinelor medii si mici, care poate fi configurata pentru business-urile cu unul sau mai multe magazine. Aplicatia acopera intreg lantul de activitate din magazine, prin intermediul a trei module (POS, Back Office si Head Office).
Si Magister Software a lansat in toamna anului trecut o solutie low-cost dedicata retailerilor independenti, mici sau debutanti, care doresc sa treaca la o solutie de gestiune si vanzare informatizata denumita „Un magazin intr-o cutie”, aceasta continand atat componente software, cat si hardware.
„Solutia Un magazin intr-o cutie a fost achizitionata de un numar mare de magazine alimentare, in special de cele satesti. Nefiind vorba de costuri prohibitive, micii comercianti au fost dispusi sa investeasca in tehnologii noi si sa faca un pas spre modernizare”, au afirmat reprezentantii Magister Software.
0 Comentarii