Oferta Magister pentru inlocuirea statiilor Windows XP si inrolarea in SPV ANAF
Decizia de dezvoltare a proiectului RO e-factura în România a fost luata dupa analizarea modului în care Italia a aplicat facturarea electronica generalizata atât pe relatia Business to Government (B2G), cât si pe relatia Business to Business (B2B) si presupune etape de proces care sa permita comensurarea efectelor asupra mediului economic si gestionarea eficienta a datelor receptionate in SPV ANAF.
Asadar, facturarea electronica a debutat la finalul anului 2021, însa viteza cu care au fost implementate modificarile asupra întregului concept, pentru trecerea la etapa urmatoare, este încurajatoare.
Astfel, incepand cu luna aprilie, optional, si cu luna iulie, obligatoriu, contribuabilii care furnizeaza altor companii (B2B) bunuri încadrate în categoria celor care prezinta risc ridicat de evaziune fiscala vor emite facturile în sistemul RO e-Factura, indiferent daca beneficiarii sunt sau nu înrolati in SPV ANAF.
Bunurile în cauza sunt specific mentionate, si anume legumele, fructele, bauturile alcoolice, produsele minerale precum apa minerala naturala, nisip si pietris, dar si articolele de îmbracaminte si incaltaminte. Pe lista autoritatilor au fost de asemenea înscrise constructiile noi, potrivit Deloitte România.
Primii contribuabili afectati de masura sunt comerciantii, industria HORECA si dezvoltatorii imobiliari
Prin urmare, primii contribuabili afectati de aceasta masura vor fi comerciantii, urmati de jucatorii din industria ospitalitatii (HoReCa) si dezvoltatorii imobiliari. Autoritatile par decise sa generalizeze aceasta obligativitate si catre celelalte categorii de contribuabili care ar trebui sa se pregateasca pentru implementarea acestui sistem curând.
Având în vedere necesitatea alinierii la standardele europene, este de asteptat ca relatiile cu ANAF sa se bazeze tot mai mult pe tehnologie si, în acest context, contribuabilii trebuie sa urmareasca schimbarile care intervin.
ATENTIE: Pentru transmiterea informatiilor catre ANAF este necesar sa utilizati statii de lucru care utilizeaza sisteme de operare noi. Pentru clientii care doresc inlocuirea sistemelor vechi, care inca utilizeaza Windows XP, Magister pune la dispozitia acestora oferte avantajoase de echipamente noi sau in regim refurbished.
Pentru a accesa oferta Magister completeaza aici formularul.
Cum va functiona sistemul de facturare electronica RO e-Factura in SPV ANAF
Contribuabilul vânzator se va conecta la sistemul RO e-Factura cu ajutorul unui certificat digital calificat utilizat pentru accesarea spatiului privat virtual (SPV). Factura va fi întocmita în format XML, fiind considerat exemplar original al facturii, daca este însotit de semnatura electronica a Ministerului Finantelor.
Transmiterea facturii se va efectua fie prin interconectarea aplicatiei disponibile la nivelul emitentului, utilizând o interfata (subiect de pre-autorizare), fie prin utilizarea aplicatiilor puse la dispozitie în mod gratuit de catre Ministerul Finantelor.
Dupa transmiterea facturii electronice, sistemul va efectua operatiuni de verificare si validare de structura, de sintaxa si de semantica, ulterior generând un mesaj automat de raspuns. În cazul în care factura respecta structura, se aplica semnatura electronica a Ministerului Finantelor (aspect care atesta primirea acesteia în sistemul national privind facturarea electronica) si se comunica destinatarului. În situatia în care factura nu respecta structura, emitentul primeste mesaj cu erorile identificate. Dupa corectarea acestora, factura se retransmite prin acelasi sistem.
Lansarea solutiei ANAF e-Factura in cadrul platformei SmartCash RMS
Lansarea solutiei ANAF e-Factura in cadrul platformei SmartCash RMS este programata pentru finalul lunii aprilie. In acest sens, va reamintim ca sunt necesari urmatorii pasi:
- Inlocuirea urgenta a statiilor de lucru care utilizeaza Windows XP!
Magister pune la dispozitia clientilor sai oferte avantajoase de echipamente noi sau in regim refurbished. Transmiteti solicitarea dumneavoastra folosind formularul online! - Inregistrarea companiei in SPV si achizitia unui certificat hardware de autorizare ANAF (USB Stick), suplimentar celui folosit de contabilul dvs;
- Transmiterea facturilor catre ANAF se va face automat, dar pe statia respectiva trebuie sa fie permanent cuplat un dispozitiv USB cu semnatura electronica. Pe cale de consecinta, daca solutia de semnare va ramane cea actuala si ANAF nu produce una mai simplu de folosit, va trebuie sa detineti pentru fiecare magazin care emite facturi cate un USB Stick cu semnatura digitala valabila;
ATENTIE: Clientii Magister care comercializeaza produse inregistrate in grupele de risc au o pondere foarte mare. De aceea, retineti ca de la 1 aprilie raportarea prin sistemul RO e-Factura e optionala insa pentru dumneavoastra, de la 1 iulie 2022, urmeaza a fi obligatorie!
0 Comentarii