Incepand cu data de 1 ianuarie 2017 cota principala de TVA de 20% va fi inlocuita cu cea de 19%, conform prevederilor noului Cod Fiscal in vigoare.
Operatiunile descrise in acest articol sunt necesare in vederea schimbarii rapide a cotelor de TVA in magazinele dotate cu SmartCash RMS si trebuie efectuate inainte de data limita de 31.12.2016.
1 Procurarea utilitarului de modificare cota TVA
Se va lua legatura cu departamentul vanzari al Magister Software la nr. 031.821.01.50 pentru a procura utilitarul necesar impreuna cu serviciul de modificare TVA. Cu aceasta ocazie se va planifica impreuna cu reprezentantii Magister Software data si ora la care se doreste efectuarea modificarii cotelor de TVA.
Este recomandabil sa va programati pe cat posibil in ultima zi de vanzare efectiva din anul 2016. In acest mod procedura de modificare poate fi aplicata imediat dupa inchidere in conditiile in care prima zi de vanzare urmeaza a fi cu siguranta in anul 2017.
Pentru magazinele care urmeaza sa se deschida in data de 3 ianuarie 2017 sau mai tarziu si aplicarea cotei nu se poate face, din varii motive, inainte de ultima zi a anului, modificarea cotei de TVA poate fi aplicata si inainte de deschiderea magazinului in prima zi de vanzare 2017.
Utilitarul de modificare TVA va avea si optiunea de pastrare a preturilor vechi, astfel incat sa nu trebuiasca reetichetata marfa si functioneaza prin inlocuirea valorii cotei A=20% in 19%. Dupa modificarea TVA tot cota A va fi folosita dar cu noua valoare.
ATENTIE!! Companiile fara planificare vor fi deservite in limita timpului disponibil dupa finalizarea tuturor programarilor deja existente.
2 Pregatirea cartilor de interventie in vederea completarii actiunii de modificare cote TVA
Cartile de interventii vor fi transmise sau predate la sediul Magister Software pentru consemnarea modificarii cotelor de TVA din echipamentele fiscale incepand cu data de 01.01.2016. In cazul in care acest lucru nu este posibil, cartea/cartile de interventii se vor trimite prin curier inainte de anul nou, catre Magister Software, urmand a fi completate si retransmise inapoi catre dumneavoastra.
In cazul in care se solicita deplasarea unui tehnician Magister Software in locatie pentru schimbarea cotelor de TVA, cartile de interventie vor fi inmanate tehnicianului acreditat in momentul sosirii acestuia.
3 Inchiderea tuturor documentelor neoperate pe stoc si reglarea stocurilor negative
Pana la finalul ultimei zile de vanzare din anul 2016 se vor opera toate documentele care nu au fost inca operate (receptii, retururi etc.). Pana la aceasta data este de asemenea obligatorie corectarea tuturor stocurilor negative existente in cazul clientilor ce opereza cu regim de descarcare ulterioara de stoc, prin reconciliere (compensari, receptii, inventare etc.).
ATENTIE! Aplicarea procedurii de modificare TVA nu este posibila decat dupa descarcarea completa de gestiune si reglarea tuturor stocurilor negative.
Observatie! Culegerea acestor documente ulterior datei de 01.01.2017 va denatura informatia transmisa catre contabilitate si raportul de gestiune;
4 Asigurarea accesului remote pe serverele din punctele de lucru
Cu 2-3 zile inaintea datei planificate pentru modificarea de TVA se va verifica impreuna cu departamentul de suport tehnic daca se pot accesa prin internet sistemele pe care se afla instalate bazele de date. In cazul in care acest lucru nu este posibil se vor remedia problemele aparute.
0 Comentarii