Un an de la deschiderea magazinului First Class – Beauty Shop Orăștie
First Class – Beauty Shop a aniversat recent un an de la inaugurarea primului sau magazin, așa că am profitat de acest prilej pentru a afla mai multe despre istoricul, activitatea și planurile in reteaua de magazine First Class.
În 2020, în plină pandemie, se deschidea, la Orăștie, prima unitate First Class – Beauty Shop, printre primele magazine cu un concept unitar și un design unic, în zonă. Astăzi, spațiul comercial este cunoscut pentru gama largă de produse și servicii de calitate, cu atât mai apreciate cu cât sunt oferite de o companie românească.
19 magazine alimentare, din care 8 in mediul urban si 11 in mediul rural
Povestea First Hand a început însă încă din 2009, în localitatea Geoagiu din județul Hunedoara, în domeniul barurilor. Activitatea, in domeniul barurilor, le-a adus locul I în Top Afaceri România 2020 și Locul I în Top Profit România 2020, la nivelul județului Hunedoara, conform clasamentelor realizate de www.listafirme.ro, după cifra de afaceri și profit.
În prezent, compania nu mai deține baruri, ci 19 magazine alimentare, din care șase se află în mediul urban (Cugir, Geoagiu, Simeria și Hunedoara) și 11 în mediul rural (în localitățile din Șeușa, Cunța în județul Alba, și respectiv în Uroi, Chimindia, Hărău, Șoimuș, Baia de Criș, Mintia, Vețel, Tâmpa, Clopotiva, Sălașu de Sus în județul Hunedoara). Magazinele First Hand comercializează produse alimentare, tutun, produse industriale de igienă și uz casnic, băuturi răcoritoare și alcoolice, legume și fructe, mezeluri și lactate: „Am încercat să aducem cele necesare consumatorilor noștri, aproape de ei”, declară Mihaela Gruia, reprezentant supervisor al companiei First Hand SRL.
Afacerea a crescut constant de-a lungul anilor și iată că, în 2019, managementul First Hand a decis să crească eficiența cu ajutorul soluțiilor noastre la cheie. De ce ne-au ales?
„Am ales să colaborăm cu Magister deoarece căutam un program intuitiv pentru vânzare. Un program care să se sincronizeze optim cu programul de contabilitate Win Mentor. În al doilea rând, am citit review-uri pozitive referitoare la modul de lucru cu programul și echipa din spatele programului. Dar cel mai important atu a fost că Magister este companie românească. Noi vedem cât este de complicat pe piața românească, piață luată cu asalt de companiile și produsele străine. Dacă găsim produse sau servicii de calitate, oferite de companii românești, suntem mai mult decât încântați să colaborăm.”
Desigur, așteptările au fost ridicate, dar soluția SmartCash RMS implementată a bifat cerințele. SmartCash susține compania în procesul de extindere printr-o multitudine de beneficii:
„Aportul soluției SmartCash RMS este esențial. Deși o avem instalată în doar 13 magazine, ne-a oferit date importante și în timp real. Date pe care altfel ne-ar fi fost foarte greu sau chiar imposibil să le centralizăm în totalitate. De exemplu, faptul că în orice moment se poate vedea situația stocurilor, cât și rulajul într-un magazin. Functia ne-a permis scăderea stocurilor de produse nevandabile și optimizarea comenzilor pentru sortimentele vandabile pentru a nu rămâne fără stoc până la următoarea comandă.
Datorită transparenței oferite de program, putem negocia prețurile sau discounturile pe cifre exacte. Astfel am putut pune în aplicare în fiecare lună un număr de 12 produse care compun oferta lunii. Iar la sfârșitul fiecărei luni calculăm rulajul pe fiecare, în comparație cu lunile precedente, și eficiența economică datorată acestor oferte.”
Pachet de solutii personalizate conform nevoilor
“Rețeta” reușitei First Hand se datorează însă mai ales modului riguros în care managementul a organizat operațiunile și procesele. Concret, cu ajutorul funcționalităților SmartCash RMS afacerea este constant analizata iar activitatea in magazine este prognozata și eficientizata. Functionalitatile implementate creează, extind și adaptează ofertele la preferințele consumatorilor, asigurându-și astfel o profitabilitate ridicată:
“După părerea noastră, creșterea s-a datorat, în primul rând, optimizării și uniformizării prețurilor, cât și diversificării mărfurilor din fiecare magazin. Prin crearea unei baze de date comune am ales, pentru fiecare furnizor și categorie de produs, sortimentele cele mai vandabile. Vandabile sau atractive în ceea ce privește raportul calitate/preț. Le-am introdus în toate magazinele. Totodată, prin această uniformizare a produselor, am putut organiza și magazinele aproximativ la fel. Organizare în funcție de spațiul de care dispunem, astfel incat un client dintr-o localitate care merge în altă localitate la un magazin de-al noastru să găsească produsul dorit cam în același loc.”
Compania folosește terminale mobile de inventariere Themis și aplicația SmartCash Mobility. O alegerea menita sa reduca semnificativ timpul necesar recepției și transferurilor de marfă. Rezultatul? O evidență exactă, zero timpi morți și… angajați mai fericiți:
“Inventarierea cu terminalele a fost, probabil, experiența cea mai apreciată de către toți angajații. Datorită exactității cu care sunt semnalate diferențele de stoc și datorită rezultatului inventarierii pe loc, generând și toate documentele care trebuie atașate unui inventar. În ceea ce privește timpul sau personalul necesar, nu am observat mari diferențe față de întocmirea unui inventar clasic. Pe liste de inventariere, dar dinamica din timpul inventarului diferă considerabil. Cât despre efectuarea recepțiilor cu terminalul mobil, timpul este redus la jumătate. Datorită faptului că nu este necesară transportarea mărfii la scannerul fix, recepția se poate face concomitent cu verificarea mărfii descărcate de furnizor.
De exemplu, la bere, în același timp în care se descarcă marfa, se scanează și se introduc datele cantitativ pentru fiecare produs.”
Un pachet complet de sisteme software pentru automatizarea si managementul proceselor de business
Deloc surprinzător, automatizarea proceselor a adus beneficii din mai multe puncte de vedere. Cu impact la nivel operațional, logistic și financiar. Accesul în timp real la date și controlul sporit asupra veniturilor și costurilor au simplificat inclusiv activitatea angajaților din cadrul companiei:
“Sincronizarea datelor a adus un beneficiu major în gestionarea documentelor în cadrul firmei. Acum este necesară doar verificarea sporadică a documentelor. S-a înlocuit introducerea manuală în programul de contabilitate a recepțiilor făcute de angajate tot manual în fiecare magazin. Totodată, putem verifica trasabilitatea produselor în cadrul firmei. In cazul în care transferăm, de exemplu, un produs nevandabil dintr-un magazin în altul unde dorim să încercăm vânzarea lui în scurt timp.”
Rapoarte in timp real si sincronizarea datelor cu privire la stocuri, aprovizionare, productivitatea personal, oferte și promoții în rețeaua de magazine
Iar când afacerea funcționează ceas, și deciziile de management trebuie să țină ritmul. Aliatul First Hand în acest demers este aplicația de business intelligence SmartCash Oxygen, care oferă rapoarte în timp real, oricând și de oriunde, și astfel permite adoptarea unor decizii rapide și implementarea promptă a măsurilor necesare – cu privire la stocuri, aprovizionare, productivitatea personalului din magazin, oferte și promoții în rețeaua de retail etc.
“Platforma SmartCash Oxygen este folosita zilnic. Datorită acesteia luăm o parte din deciziile strategice și de management pe termen scurt, mediu și lung. În primul rând,zilnic, pentru fiecare magazin, scoatem comenzile pentru majoritatea furnizorilor și calculăm necesarul pentru fiecare produs pentru aproximativ 10 zile (astfel că produsul să fie suficient până la următoarea livrare a furnizorului).
O altă utilitate pe care o folosim zilnic este verificarea vânzărilor pe fiecare magazin după modalitățile de plată;
Astfel observăm în timp real eventuale erori în rulajul banilor în cadrul firmei. De exemplu, când se apasă din greseală încasarea cu cec, noi nefolosind acest tip de încasare. Astfel putem corecta si monetarul transferat în contabilitate. La sfârșitul fiecărei luni întocmim situația vânzărilor, profitului pentru fiecare magazin, iar din acest program extragem datele referitoare la vânzări și profitul brut pe fiecare categorie de produs, putând analiza astfel procentajul fiecărei categorii în totalul de vânzări și profitul raportat.”
Dincolo de dotările hardware și software, serviciile de suport tehnic rămân esențiale în retail. Un domeniu cu un ritm asiduu de lucru și un grad ridicat de uzură în rândul angajaților. Orice minut de întârziere la casa de marcat poate însemna clienți nemulțumiți și bani pierduți. Implicit, orice problemă tehnică trebuie rezolvată instantaneu.
Scalabilitatea solutiei SmartCash RMS sau capacitatea acesteia de a creste odata cu afacerea ta
Aplicatia SmartCash Everywhere Rest Server transmite, cu acuratețe, datele în timp real. Astfel, colegii noștri din departamentul de suport tehnic rezolvă rapid orice eventual impediment:
“Sincronizarea datelor cu serverul este foarte bună. În colaborarea noastră de aproximativ 2 ani nu am avut decât foarte puține erori de transmitere a datelor. Toate acestea au fost rezolvate, cu profesionalism, de către echipa de suport tehnic, în scurt timp.
Apelăm cu încredere la echipa de suport referitor la orice problemă semnalată din magazine sau din centrală.”
Pentru viitorul apropiat, compania plănuiește să deschidă alte două minimarketuri în localitatea Beriu din jud. Hunedoara și în localitatea Coșlariu din județul Alba.
Îi dorim spor la vânzări și succes din plin și mulțumim pentru votul de încredere!
0 Comentarii