Fondata in 2002, Magister Software a fost una dintre putinele companii din industria romaneasca de IT a carei filozofie de business s-a centrat de la bun inceput pe realizarea unui produs software specializat pentru retail.
SmartCash Retail Management System, ajuns acum la versiunea 8, a devenit in acest timp una dintre cele mai raspandite platforme software de management dedicata companiilor retail mici si mijlocii. In urma unor investitii constante in inovarea si dezvoltarea produsului, dar si a unei politici coerente de branding, Magister Software a reusit sa creeze intr-un timp scurt o imagine pozitiva produsului sau atat in randul clientilor, cat si in cel al furnizorilor de echipamente, avand la ora actuala mii de instalari pe intreg teritoriul tarii.
Pentru a afla istoria acestui succes, am initiat un interviu cu dl. Dor-Bujor Padureanu, presedintele companiei Magister Software.
Care este istoria SmartCash si cea a companiei Magister Software?
Istoria firmei si a programului porneste undeva prin anul 1998, intr-o perioada in care piata de software pentru retail era dominate de aplicatiile clasice de contabilitate carora le lipsea consistenta.
Existau si cateva solutii dedicate, dar erau suprabugetate si intangibile unei mari categorii de clienti, mai ales ca propuneau si componente hardware futuriste pentru perioada respectiva. In acest context, am avut idea dezvoltarii unei aplicatii specializate pe zona comerciala – SmartCash RMS, aplicatie care a evoluat rapid, iar in 2002 a ajuns la versiunea cu numarul 3.
Aceasta evolutie m-a determinat sa ma gandesc la o activitate mai concentrata pe acest segment si astfel am lansat compania Magister Software. Practic, suntem una dintre putinele firme care au dezvoltat de la bun inceput un produs la pachet, specific pentru verticala economica retail, axat pe segmentul mic-mijlociu.
Punctul nostru forte a fost ca am reusit sa dezvoltam aplicatia pentru o platforma extrem de vasta de produse fiscale, spre deosebire de concurenta, care s-a axat pe un singur produs. De la inceput, am creat un software de interconectare pentru 18 modele de case de marcat.
O alta particularitate a fost ca am conceput SmartCash, in primul rand ca pe un produs de management, de control al activitatii si apoi ca pe un produs de gestiune, chiar daca motoarele de gestiune si logistica sunt inevitabil necesare.
Aceasta a facut ca produsul sa fie acceptat si apreciat de manageri. Astazi am ajuns la versiunea 8, iar SmartCash este un produs usor de impachetat si livrat, simplu de utilizat, adica un real produs de masa.
Cui se adreseaza solutiile SmartCash?
Solutiile SmartCash satisfac necesitatile de management pentru o gama variata de magazine, pornind de la solutii simple cu o singura casa de marcat si un PC, pana la variante complexe de organizare de tip multistatie cu POS-uri multiple specifice supermarket-urilor.
Daca o companie are ca cerinte fiabilitatea si viteza de raspuns in timp real, atunci poate gasi o solutie la Magister Software. De asemenea, ne adresam clientilor pentru care o caracteristica importanta este viteza mare de rotatie a stocului, operarea cu margini comerciale extrem de mici si fluctuante care trebuie mentinute sub control.
Care sunt atuurile SmartCash RMS in raport cu alte solutii similare?
Sunt mai multe aspecte care ne diferentiaza de concurenta. Modelul de aplicatie integrata cu abordarea operationala a activitatii, ar fi unul dintre ele. Dar in egala masura putem vorbi despre suportul nativ pentru majoritatea caselor de marcat si a echipamentelor fiscale de pe piata ce permite reutilizarea acestora si deci recuperarea unei investitii importante la nivelul clientilor si exploatarea superioara a acestora prin integrarea intr-un sistem informatic.
De asemenea, suportul nativ pentru o gama larga de sisteme de cantarire, verificatoare de preturi sau sisteme de inventariere, adica posibilitatea clientilor de a alege echipamentul preferat in functie de buget si necesitatile de operare. Toate acestea duc la un cost final favorabil clientului. Nu in ultimul rand, ne diferentiaza conformitatea exacta cu legislatia in vigoare in sectorul commercial, asigurand “uneltele de lupta” necesare in hatisul birocratic din acest domeniu.
Cum se pozitioneaza Magister Software pe piata furnizorilor de solutii pentru retail?
Piata furnizorilor de solutii pentru retail este una extrem de specializata. Pentru Magister Software, segmentul tinta principal este cel al companiilor mici si mijlocii, care detin unul sau mai multe magazine al caror management trebuie realizat cu resurse financiare minime si cu personal slab calificat.
Segmentul secundar sunt companiile mari de tip holding sau corporatie, care sunt specializate pe alte verticale si doresc sa acopere sectorul retail cu o solutie specializata interfatata cu sistemul propriu de tip ERP.
Bazandu-ma pe datele statistice din anul 2006, precum si pe statistica pe primele 3 luni din 2007 privind numarul de licente vandute, consider ca Magister Software este lider de piata in Romania pe segmentul solutiilor pentru magazine mici si medii.
Ce aduce nou Magister Software in furnizarea solutiilor pentru retail?
Crearea si dezvoltarea unui produs software necesita o analiza amanuntita a pietei si a necesitatilor clientilor tinta. Realizarea acestui lucru ofera un avantaj extraordinar in raport cu concurenta, permitand focalizarea pe cerintele clientilor si specializarea pe necesitati foarte specifice.
Multumita acestui fapt, Magister Software este acum in pozitia de a revolutiona modul de furnizare a solutiilor pentru retail. Practic, furnizam clientilor nostri solutii complete la pachet, preconfigurate, specializate exact pentru necesitatile magazinului respectiv.
Kit-ul poate cuprinde sistemele POS sau casele de marcat, cititoarele de coduri de bare, echipamentele de cantarire, statiile de backoffice impreuna cu software-ul SmartCash preinstalat si preconfigurat. Totul este configurat, testat, ambalat si etichetat cu instructiuni precise de instalare.
Acest model de lucru, pornit de la cunoasterea exacta a necesitatilor clientilor si de la alegerea onesta a echipamentelor care se potrivesc cel mai bine situatiei magazinului respectiv, ne-a adus cele mai mari satisfactii. In primul rand, perioada de implementare se reduce dramatic.
Costurile de instalare sunt incluse in pret, iar partenerii din tara se pot concentra mai bine pe oferta de servicii inalt calificate de tipul training-ului specializat, a consultantei comerciale sau logistice, capabile sa aduca profituri mari pe termen lung, etc.
In comparatie cu concurenta, avem astfel posibilitatea de a furniza solutii pentru magazine complet integrate, la preturi uneori si de 10 ori mai mici in conditii de calitate si fiabilitate garantate. Si inca ceva, Magister Software este poate singura companie din domeniu care a introdus sistemul de garantie suplimentara de 30 zile “money back”.
In conditiile in care solutia nu functioneaza in parametri in 30 de zile de la data receptiei, Magister Software garanteaza returnarea intregii investitii. In comparatie cu modul clasic de abordare, cred ca Magister Software a contribuit la demitizarea conceptului de solutie integrata pentru magazine.
Cum asigurati suportul pentru clientii SmartCash?
Suportul tehnic si asistenta helpdesk reprezinta un element cheie in impunerea unei imagini pozitive asupra unui produs software. Din acest motiv a constituit o prioritate in dezvoltarea companiei.
Astfel am creat in primul rand o retea de parteneri certificati in toata tara, asigurand cursuri de training si un model de certificare unic si unitar. Prin partenerii certificati avem astazi posibilitatea sa acoperim cu suport tehnic si asistenta la deschidere si post instalare pe intreg teritoriul tarii.
Avem in prezent 24 de parteneri certificati in tara si numarul lor este in permanenta crestere, acesta fiind un semnal pozitiv pentru noi, demonstrand ca SmartCash RMS a devenit o platforma de furnizare de servicii cu valoare adaugata, specializate pentru domeniul retail.
Sub aspectul integrarii, am introdus, incepand cu luna septembrie a anului trecut o solutie interna CRM care ne permite sa controlam calitatea serviciilor de suport. Serviciul de asistenta telefonica functioneaza printr-un dispecerat cu 5 linii telefonice si este disponibil in aceasta faza numai clientilor directi Magister Software.
Dorim ca dupa testarea si implementarea completa a tehnologiei sa extindem call center-ul catre partenerii certificati din tara in asa fel incat sa asiguram o interfata unica de contact cu clientul final.
Care sunt directiile de dezvoltate pentru viitor?
Principalul nostru obiectiv este reprezentat, ca si pana acum, de integrarea a cat mai multe componente specializate retail in platforma SmartCash.
De asemenea, am dezvoltat parteneriate strategice cu furnizori de solutii complementare care sa ne permita sa punem la dispozitia clientilor nostri cele mai avansate produse si servicii integrate cu platforma SmartCash. Un astfel de exemplu este parteneriatul strategic cu firma QlikTech International AB.
Impreuna cu partenerul certificat QlikTech in Romania, firma Relevance Management, am lansat anul trecut primul produs de analiza BI dezvoltat pe platforma QlikView, denumit QlikView pentru SmartCash.
Acest produs, motorizat de tehnologia revolutionara inventata QlikTech, asigura analizele dinamice pentru retele de magazine bazate pe platforma SmartCash RMS. Produsul rezultat stabileste noi standarde pe acest segment de piata, avand o abordare vizuala de timp real care depaseste cu mult alte solutii echivalente.
Am initiat relatii de parteneriat si cu furnizori de solutii standard de contabilitate sau financiare, cum este platforma Ciel, care permit externalizarea serviciilor specializate de acest tip cu actualizarea automatizata a bazelor de date prin componenta NetBridge a sistemului SmartCash.
De asemenea, avem rezultate excelente in colaborarea cu integratori pentru platformele SAP si Navision, in cadrul unor proiecte complexe pe lanturi mari de magazine.
Pe termen mediu, intentionam sa incheiem parteneriate si acorduri de colaborare win-win cu furnizori puternici de solutii si tehnologii complementare, spre a ingloba aceste tehnologii in produsele noastre sau spre a integra mai strans produsele noastre in beneficiul clientilor nostri.
0 Comentarii