Diana Ionescu
Singura solutie din Romania complet compatibila cu sistemul de reciclare RetuRO
23 noiembrie 2023

Aducem în atenția comercianților din retail detalii importante despre sistemul de reciclare RetuRO, ce va intra în vigoare începând cu data de 30 noiembrie. Acest sistem reprezintă o inițiativă importantă pentru protecția mediului și presupune un nou mod de operare pentru comercianți.

Sistemul de garanție-returnare (SGR) reprezintă un sistem prin care românii vor plăti o garanție de 0,50 RON atunci când vor cumpăra o băutură (apă, băuturi răcoritoare, bere, cidru, vin, băuturi spirtoase) de la un comerciant. Sistemul se aplică pentru ambalaje primare nereutilizabile din sticlă, plastic sau metal, cu volume cuprinse între 0,1 l şi 3 l inclusiv. Pentru a fi identificate ușor, produsele care vor face parte din sistem vor fi marcate cu un logo specific.

Comerciantul trebuie să fie conștient că va deveni punct de returnare a ambalajelor. Consumatorii vor putea returna aceste ambalaje în orice magazin din România, primind înapoi valoarea garanției, fără necesitatea bonului fiscal și indiferent de locul achiziției inițiale.

În contextul acestor schimbări, soluția software SmartCash RMS de la Magister va juca un rol crucial în gestionarea eficientă a acestui proces. Comercianții vor putea urmări cu ușurință produsele returnate, gestionând stocurile și rambursările într-un mod eficient.

Fluxul monetar și raportarea în SGR pentru producători și importatori

Raportarea ambalajelor:

  • Ambalajele SGR trebuie înregistrate în Registrul Ambalajelor cu minimum 30 de zile înainte de introducerea pe piață a produsului;
  • Există două metode de înregistrare: un fișier centralizat cu toate datele sau adăugarea manuală a fiecărui produs;
  • Importatorii trebuie să obțină propriul cod de bare național pentru produsele importate.

Proceduri de raportare anticipată:

  • Producătorii trebuie să raporteze cantitățile estimate de ambalaje SGR cu 3 luni înainte de lansarea SGR, iar cu 30 de zile înainte de lansare, informații privind cantitățile lunare estimate pentru următoarele 12 luni;
  • Raportarea lunară a cantităților de produse pe piață trebuie făcută până pe data de 10 a lunii următoare pentru luna anterioară.

Fluxul monetar:

  • Producătorii/importatorii facturează și încasează garanția de la distribuitori;
  • RetuRO emite facturi pentru garanții și pentru tariful de administrare;
  • Tariful de administrare acoperă diferența dintre vânzarea materialului către reciclator și costurile operaționale RetuRO.

Fluxul monetar și raportarea pentru comercianți

Procesul de garanție și rambursare:

  • Comercianții încasează garanția de la consumator la vânzarea produsului și o rambursează la returnarea ambalajului;
  • Tariful de gestionare primit de comercianți reflectă costurile de preluare a ambalajelor.

Evidențierea garanției pe etichetă și modalitatea de rambursare:

  • Prețul produsului și valoarea garanției de 50 de bani vor fi afișate separat pe eticheta de la raft;
  • Garanția poate fi returnată prin voucher, numerar sau transfer bancar.

Raportarea și reconcilierea ambalajelor:

  • În cazul preluării automate, raportarea este realizată de softul sistemului, urmând o reconciliere finală;
  • Pentru colectarea manuală, rapoartele sunt emise de centrele de colectare, iar comercianții validează datele.

Facturarea și gestionarea de către RetuRO:

  • RetuRO emite factura către comercianți, care include și tariful de gestionare;
  • Tariful de gestionare este diferențiat în funcție de modalitatea de preluare a ambalajelor.

Gestionarea operațiunilor în platforma RetuRo:

  • Comercianții vor avea acces la istoricul tranzacțiilor și date relevante în platforma RetuRo.
  • În industria HoReCa, obligația legală se limitează la colectarea ambalajelor vândute în structurile respective.

Implicații RetuRO pentru utilizatorii SmartCash RMS

Acest sistem nou impune provocări și oportunități pentru utilizatorii soluțiilor SmartCash RMS. Este esențial să vă informați și să vă pregătiți pentru a gestiona eficient atât raportările, cât și fluxurile monetare implicate de RetuRO.

SmartCash RMS va juca un rol vital în simplificarea și automatizarea acestor procese, oferind unelte intuitive pentru raportare, gestionare și reconciliere, astfel încât comercianții să se poată conforma cu ușurință cerințelor sistemului și să mențină o operare eficientă.

Contacteaza-ne! Specialistii Magister iti stau la dispozitie pentru a configura impreuna solutia ideala, adaptata specificului si necesitatilor afacerii tale.

0 Comentarii

Categorie: Știri

HAI SĂ ÎNCEPEM UN PROIECT
ÎMPREUNĂ!

Completeaza datele tale de contact in formularul următor și un consultant Magister te va contacta în cel mai scurt timp.

Acest site este protejat de reCAPTCHA și se aplică Politica de Confidențialitate și Termenii și Condițiile Google.

Pin It on Pinterest

Distribuie Articolul

Distribuie Articolul

Dacă ți-a plăcut, distribuie acest articol și prietenilor tăi!