Implicatiile noilor case de marcat cu jurnal electronic

Implicatiile noilor case de marcat cu jurnal electronic

Un articol al publicatiei Magazinul Progresiv abordeaza subiectul noii legi referitoare la obligativitatea utilizarii caselor de marcat (oug 91/2014), intrate in vigoare incepand cu luna trecuta. Noua lege aduce masuri noi si sanctiuni mai aspre pentru a preveni evaziunea fiscala. Obligativitatea utilizarii aparatelor fiscale de tip casa de marcat cu jurnal electronic, conectarea cu ANAF si Loteria fiscala sunt cele mai importante masuri ale noii strategii de reducere a evaziunii din comert.

Patronatul Comerciantilor si Servisantilor de Case de Marcat din Romania, reprezentat de presedintele Marian Anghelescu, argumenteaza in favoarea noii legi exemplificand efectele unor masuri similare luate in tari vecine: „Avand in vedere experienta pietelor din regiunea noastra care au implementat modele similare de control al comertului cu amanuntul, scaderea evaziunii fiscale este certa. In decursul a 2-3 ani dupa implementarea graduala, dar consecventa, a sistemelor fiscale centralizate, numarul comerciantilor evazionisti s-a redus pana la cote extrem de mici. Noi consideram ca beneficiul cel mai important este eliminarea concurentei neloiale dintre operatorii din comert care platesc taxe si cei care ocolesc legea prin practica de a nu emite bon fiscal”.

La intrebarea daca sunt comerciantii pregatiti pentru schimbarea caselor de marcat, Presedintele Patronatului Comerciantilor si Servisantilor de Case de Marcat din Romania estimeaza valoarea investitiilor pe care acestia vor trebui sa le facaSupermarket cu casa de marcat pentru a ramane in legalitate: „Ele (n.r. costurile) se impart in doua categorii: costul noului echipament fiscal propriu-zis (casa de marcat cu jurnal electronic sau imprimanta fiscala cu jurnal electronic) si costul sistemului informatic de comunicare cu serverul ANAF – probabil un modem de comunicatie pentru telefonia mobila impreuna cu abonamentul anual aferent. Cel mai tarziu pana la 31 august 2015, prin ordinul comun al Ministrului Finantelor Publice si al Ministrului pentru Societatea Informationala, va fi stabilita procedura de avizare tehnica a modelelor de aparate de marcat electronice fiscale. In acest moment nu putem decat sa facem speculatii legate de pret, pe baza componentelor ce urmeaza a fi integrate”.

Patronatul estimeaza ca prețul mediu pe piață al noilor modele de case de marcat cu jurnal electronic va fi mai mare decat pretul caselor de marcat existente deja in magazine datorita faptului ca ele trebuie sa incorporeze memorii flash pentru stocarea tranzactiilor detaliate si un modul de comunicații wireless 3G/4G/GPRS pentru a putea fi conectate la serverele ANAF.

Referitor la perspectiva cresterii businessului comerciantilor de case de marcat din Romania, Marian Anghelescu precizeaza: „In ceea ce priveste dimensiunea pietei caselor de marcat din Romania, estimarile Ministerului de Finante pe baza carora s-a fundamentat OUG 91/2014 se apropie de un milion de unitati vandute pana in acest moment de la introducerea legii caselor de marcat in Romania. Tinand cont de fluctuatia operatorilor din domeniu, dar si de numarul de firme care vor renunta la business in urma inaspririi conditiilor fiscale, este posibil ca cel putin jumatate din acest numar de case de marcat sa necesite inlocuirea cu modelele noi”.

Urmatorul pas pentru implementarea noilor dispozitii, potrivit OUG 91/2014, va fi de a infiinta un Registru unic al caselor de marcat din România. In aceasta privinta, Presedintele Patronatului declara: „Patronatul nostru a inaintat in perioada legala Ministerului de Finante un material cu propuneri de implementare a acestui registru informatizat, pornind de la modelul existent al Registrului Auto Roman, folosind insa si experiența pietelor vecine”.

Acesta mai precizeaza că Patronatul deruleaza o campanie de pregatire a firmelor membre pentru adaptarea la noile conditii ale OUG 91/2014. Campania vizeaza subiecte precum familiarizarea cu legislatia, modificarea formularisticii conform noilor cerinte, informarea comerciantilor etc.

Compania Magister Software, alaturi de alte 15 societati din domeniu, este membra fondatoare a Patronatului Comerciantilor si Servisantilor de Case de Marcat din Romania. Patronatul a luat nastere in 2005, are peste 150 de membri si este prezent in in urmatoarele orase: Arad, Bacau, Bistrita, Botosani, Braila, Brasov, Bucuresti, Busteni, Buzau, Cluj Napoca, Sf. Gheorghe, Turda, Drobeta Turnu Severin, Baicoi, Baia Mare, Targoviste, Constanta, Campulung Moldovenesc, Craiova, Deva, Focsani, Galati, Iasi, Ludus, Oradea, Piatra Neamt, Pitesti, Ploiesti, Resita, Rm. Valcea, Satu Mare, Sibiu, Slobozia, Suceava, Tg. Mures, Timisoara, Sighetul Marmatiei etc.

0 Comentarii

Comentarii folosind contul de Facebook

Lasa un Reply






3 + = 12

false

false

false

false

false