Undă verde pentru noile case de marcat electronice fiscale

Undă verde pentru noile case de marcat electronice fiscale

In sfarsit, prind contur mult-asteptatele norme metodologice de implementare a noii legislatii privind obligativitatea noilor case de marcat electronice fiscale pentru toti comerciantii din Romania. Ministerul Finantelor Publice a anuntat o Hotarare pentru modificarea si completarea Normelor metodologice pentru aplicarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza casele de marcat electronice fiscale, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 479/2003.

Procesul de inlocuire a aparatelor de marcat electronice fiscale dotate cu role jurnal pe suport de hartie cu cele echipate cu jurnal electronic se va derula dupa urmatorul calendar:

  • de la 1 aprilie 2018: Comisia va autoriza doar aparate de marcat electronice fiscale cu jurnal electronic
  • de la 1 august 2018 va fi interzisa comercializarea aparatelor de marcat electronice fiscale cu rola jurnal;
  • de la de 1 iunie 2018 operatorii economici mari si mijlocii au obligatia de a utiliza numai case de marcat cu jurnal electronic, iar cei mici au ragaz in acelasi scop pana la 1 august 2018;

Noile norme metodologice includ urmatoarele prevederi:

  • Toti utilizatorii au obligatia de a asigura conectarea la distanta a aparatelor de marcat electronice fiscale, astfel incat sa se poata transmite date fiscale catre sistemul informatic al ANAF;
  • Toate aparatele de marcat electronice fiscale (AMEF) instalate pe teritoriul Romaniei vor fi inregistrate intr-un registru national de evidenta, iar ulterior se va implementa o procedura de supraveghere si monitorizare a functionarii acestora, pentru combaterea evaziunii fiscale;
  • AMEF vor avea un numar unic de identificare, alocat aleatoriu din Registrul national de evidenta a aparatelor de marcat electronice fiscale la inregistrarea aparatelor de catre producatorul/importatorul/firma care achizitioneaza din statele membre ale Uniunii Europene/distribuitorul autorizat;
  • Dispozitivele AMEF vor fi sigilate de catre distribuitorii autorizati, iar dupa interventia asupra aparatului, tehnicienii de service au obligatia de a resigila aparatul de marcat cu propriul sigiliu de identificare si sa inregistreze interventia in cartea de interventii a aparatului. Sigiliile utilizate de distribuitorii autorizati respectiv de catre tehnicienii de service, se confectioneaza de catre Regia Autonoma “Monetaria Statului”;
  • Comercializarea, service-ul si utilizarea aparatelor de marcat electronice fiscale pe teritoriul Romaniei sunt permise numai dupa obtinerea autorizatiei de distributie emise de Comisie;
  • AMEF vor fi avizate tehnic de catre o institutie publica /institutie de drept public, desemnata prin ordin al ministrului pentru societatea informationala;
  • Noile case de marcat electronice fiscale vor fi dotate cu dispozitive de salvare si comunicatie externa si vor fi blocate cand oricare dintre acestea devin inactive. Aparatele vor fi blocate si la depasirea perioadei maxime admise pentru transmiterea datelor, stabilita prin intermediul unui indicator din cadrul profilului, astfel nemaiputand fiind utilizat pentru emiterea si tiparirea de bonuri fiscale. Pentru a preveni astfel de situatii, AMEF vor fi programate sa afiseze pe ecran si in raportul fiscal de inchidere zilnica atentionari privind numarul de zile ramase pana la blocare;
  • Distribuitorul autorizat are obligatia de a intocmi si actualiza lista unitatilor acreditate pentru comercializare si /sau service, pentru fiecare tip/model de aparat pentru care a obtinut aviz/autorizatie;
  • Au fost stabilite conditiile tehnice pe care trebuie sa le indeplineasca aparatele de marcat electronice fiscale dotate cu jurnal electronic, pentru a putea fi supuse autorizarii.
  • S-a stabilit modalitatea de securizare a datelor din jurnalul electronic, s-au definit datele care trebuie inregistrate si stocate in memoria fiscala a aparatului de marcat electronic fiscal, precum si functiile pe care aparatele de marcat electronice fiscale trebuie sa le asigure in regim de programare;
  • Aparatul poate fi fiscalizat la distribuitor sau unitatea de service acreditata doar in mod exceptional, in cazul utilizatorilor care la punctele de lucru nu dispun de niciun mijloc de conexiune la Internet;
  • Toate programele de aplicatie externe care se interfateaza cu aparatele de marcat electronice fiscale trebuie obligatoriu inregistrate in Biblioteca Nationala de Programe
  • Nu va mai fi necesara prezenta reprezentantilor ANAF la operatiunile efectuate in legatura cu aparatele de marcat electronice fiscale.

Prevederile complete privind autorizarea, inregistrarea, servisarea si functionarea in regim online si offline a caselor de marcat electronice fiscale le puteti citi in documentele de mai jos:

Se estimeaza ca noile masuri vor contribui la reducerea evaziunii fiscale. Voi ce asteptari aveti de la noua legislatie? Ce impact credeti ca va avea asupra comerciantilor independent, cu predilectie?

Despre Autor

Specialist PR & Marketing Magister Software

0 Comentarii

Comentarii folosind contul de Facebook

Lasa un Reply






+ 4 = 5

false

false

false

false

false