Un interviu cu dl. Dor-Bujor Padureanu
director general Magister Software
Market Watch, aprilie 2004
Care este misiunea Magister Software?
Magister Software este o companie care furnizează soluţii integrate la cheie pentru afaceri pe piaţa romaneasca de retail. Solutiile noastre se adreseaza atat magazinelor generale si supermarket-urilor mici sau mijlocii, cat si supermarket-urilor mari cu game sortimentale extrem de variate si nivel ridicat de automatizare. Soluţiile integrate se bazează pe pachetul software SmartCash Shop, produs de firma noastra si ajuns acum la versiunea 6. Construit pe o arhitectura moderna, client-server, si beneficiind de o interfata prietenoasa, SmartCash Shop asigura cumularea in timp real a funcţiilor tuturor echipamentelor din magazin şi a aptitudinilor personalului astfel încât activitatea să poată fi controlată unitar. Solutiile integrate Magister Software, promoveaza conceptul de magazin inteligent, în care managerul poate să ia decizii în timp real pe baza informaţiilor care-i parvin de la toate segmentele de business.
În ce constă atu-ul competitiv al soluţiei SmartCash Shop?
Principalul atu este interoperabilitatea completa cu majoritatea echipamentelor retail disponibile in ofertele de pe piata. Folosind o interfata software proprie de tip plug-in, am obtinut integrarea completa cu majoritatea echipamentelor retail: POS-uri, case de marcat, imprimante pentru coduri de bare, cântare electronice, cititoare de coduri de bare, terminale mobile pentru inventariere, echipamente touchscreen, etc. Astfel, datorita paletei largi de echipamente suportate, si a gamei variate de versiuni software disponibile, putem furniza solutii extrem de variate si de adaptate necesitatilor clientilor, atat din punctul de vedere al calitatii cat si al bugetului alocat.
Cum se deschide un magazin inteligent?
Oricine doreşte să instaleze un sistem integrat SmartCash Shop într-un magazin, trece in prima faza printr-o analiză amănunţită a echipamentelor existente si a necesitatilor prezente si viitoare de dezvoltare.
Pe baza cerintelor clientului se traseaza o schita de solutie. Aceasta schita include pe langa echipamentele existente ce pot fi reutilizate in noul sistem, acolo unde este cazul, propuneri de echipamente noi si costurile exacte pentru fiecare echipament in parte. De asemenea, se selecteaza, din cele 11 variante de distributie ale pachetului SmartCash Shop, cea care se potriveste cel mai bine magazinului respectiv.
Analiza se desfasoara „cu cartile pe fata”, clientul stiind in orice moment care este paleta intreaga de optiuni disponibile, atat pentru programe cat si pentru variante diferite de echipamente. In vederea analizei solutiei software, furnizam clientilor nostri programe demonstrative, cu o valabilitate limitata la 30 de zile, dar cu toate functiile activate.
Etapa finala se concretizeaza in instalarea propriu-zisa, in testarea sistemelor si in training-ul operatorilor.
SmartCash Shop este o soluţie care organizează superior un magazin şi care educă oamenii pentru a lucra într-un anumit sistem- mai performant, mai productiv. De aceea asistenta specializata la deschiderea magazinului este un element cheie, imperios necesar. Aceasta etapa finala, pe langa aspectul tehnic, include si o componenta umana. Personalul este ajutat sa se integreze rapid in noul sistem si sa inteleaga faptul ca de activitatea responsabila a fiecaruia depinde functionarea eficienta a intregului sistem.
Ce alte soluţii oferă Magister Software pentru piaţa de distribuţie-retail?
SmartCash Shop face parte dintr-un set de soluţii care se integrează şi se interfaţează la nivel de head-office: SmartCenter- sistem unitar şi centralizat de coordonare a unei reţele de magazine şi SmartCash Distribution- soluţie pentru gestionarea depozitelor.
Toate componentele soluţiei Magister îşi transferă date într-un sistem proprietar împachetat, folosind ca mediu de transport reteaua Internet. La nevoie transferul se poate realiza si prin medii de stocare transmisibile (Disketa, CD, Flash, etc.). Transferul de date este asigurat in mod automat, pentru orice tip de informatii integrate in sistem: date, text, imagine, continut multimedia.
Care sunt proiectele de viitor?
Urmare a cresterii explozive a numarului de instalari din ultimele 6 luni, pe segmentul magazinelor mici si mijlocii, si a prognozelor pozitive pentru perioada urmatoare, principala noastra preocupare este aceea de a creste nivelul de asistenta tehnica pentru clientii nostrii. In acest sens, vom investi in cresterea nivelului de pregatire al firmelor care ne reprezinta in tara, in paralel cu dezvoltarea serviciilor proprii de teleasistenta si helpdesk.
Dorim ca prin serviciile noastre clientul să nu se simtă niciodată singur, iar prin solutiile oferite sa devenim o referinta in domeniu.
Ce înseamnă pentru Magister Software colaborarea cu Microsoft?
Dezvoltand software pentru platforma Windows, Magister Software a cautat sprijinul Microsoft, in vederea includerii celor mai noi tehnologii disponibile pe sistemele de operare Windows in produsele proprii.
Cu ajutorul extraordinar al echipei Microsoft Romania, acest sprijin s-a concretizat in includerea firmei noastre in programul Empower ISV – program de suport tehnic acordat firmelor independente dezvoltatoare de programe. Incununarea acestui sprijin, a fost trecerea cu succes, la inceputul anului 2004, a testelor „Verified for Windows XP”, organizate de Veritest– organism independent de testare- de catre pachetul de programe SmartCash Shop.
Acest fapt garantează fiabilitatea programelor si integrarea stransa cu sistemul de securitate Windows XP. Magister Software este una dintre primele companii romanesti producatoare de software al carei produs a trecut acest test. Acest fapt a calificat firma noastra in programul Microsoft Certified Partner. In acest moment Magister Software este probabil prima companie din Romania care va fi Certified Microsoft Partner prin testarea fiabilitatii programelor şi nu doar prin atestarea de personal.
Valentina Tudor,
Redactor Market Watch
0 Comentarii
Trackback-uri /Pingback-uri