Soluțiile tehnologice moderne susțin performanța și competitivitatea în retail
Unul dintre cele mai dinamice sectoare economice îl reprezintă comerțul cu amănuntul, care se transformă continuu sub presiunea schimbărilor legislative-fiscale și a tendințelor globale deopotrivă.
Retailul modern din România a evoluat semnificativ, de la doar câteva rețele în 1999 la peste 4.750 de unități comerciale în 2024, menționează Revista Progresiv într-o analiză a ultimilor 25 de ani.
Dacă în primele două decenii de democrație comerțul rural autohton era tributar practicilor empirice de vânzare („pe caiet”), în ultimii ani am văzut cum s-au diversificat formatele și s-au dezvoltat inclusiv rețele autohtone. De la magazinele „universale” cu produse alimentare și non-alimentare până la cele nișate, comerțul independent din România devine tot mai complex și mai ofertant, semn că piața este deja matură și consumatorii au așteptări mai ridicate, precum și o putere de cumpărare în creștere.
Și există în continuare potențial de creștere: comerțul este printre puținele sectoare economice care cresc de la un an la altul: în 2022, valoarea pieței de retail offline din România înregistra un avans de 16%, cel mai puternic din Europa Centrală, iar în septembrie 2024 vânzările din comerț se situau la peste 10,7% față de aceeași lună a anului precedent – cel mai ridicat ritm de creștere din august 2021. Creșteri s-au înregistrat la toate categoriile de produse: alimente și băuturi non-alcoolice, produse nealimentare și combustibil auto. Detalii, aici.
Cum ne ajută tehnologia să fim performanți și competitivi în retail?
Pe măsură ce comerțul continuă să se dezvolte, tehnologia are un rol esențial în adoptarea tendințelor și crearea contextului optim pentru performanță și competitivitate. Deja vedem cum soluțiile de automatizare optimizează operațiuni, simplifică procese, cresc controlul și profitabilitatea – drept dovadă, mii de magazine din toată țara, de la minimarketuri până la rețele de hypermarketuri, care au implementat soluții de gestiune și management de retail software SmartCash RMS, beneficiază de avantajele retailului modern, iar comercianții independenți cu afaceri de toate tipurile pot astfel să-și fidelizeze clienții, indiferent de nișă sau format.
În timp ce în orașe domină piața discounterii și formatele de proximitate, în mediul rural se menține la putere comerțul tradițional – acum într-o nouă variantă, grație noilor concepte și soluții care aduc avantajele retailului modern la îndemâna sătenilor, făcând tehnologia performantă accesibilă comercianților și cumpărătorilor deopotrivă.
De exemplu, în franciza LaDoiPași – care numără deja peste 2500 de unități și continuă să se extindă în toată țara – micii antreprenori își pot moderniza magazinul și dezvolta afacerea cu soluții performante pentru retail, prin pachetul Core oferit în parteneriat de Magister si METRO Romania.
Tu cum te pregătești pentru viitor? Contactează-ne și hai să configurăm împreună soluția ideală pentru specificul și obiectivele afacerii tale!
0 Comentarii