Afacerile înfloresc cu soluțiile potrivite: cele mai utile funcții SmartCash RMS pentru florării
În România, după cum știm, luna martie este sezon de vârf pentru florării, datorită zilelor speciale de 1 si 8 Martie, când, în virtutea cutumei, se oferă flori doamnelor și domnișoarelor in diverse contexte: la școală, în familie, la locul de muncă etc.
De altfel, comerțul cu flori este în creștere la nivel național și devine tot mai profitabil: conform datelor statistice de la Registrul Comerțului și Ministerul Finanțelor menționate de Revista Progresiv, în ultimii ani numărul firmelor din acest domeniu s-a triplat, de la 3111 firme în 2021 la 9067 în prezent, iar afacerile au crescut de la 2,2 miliarde în 2021 la 2,87 miliarde lei în 2023. Dacă acum zece ani afacerile cu flori abia depășeau 401 milioane lei, pentru 2025 se estimează că piața va atinge borna de 3,5 miliarde de lei (pe fondul inflației, a diversificării ofertei și mai ales a creșterii consumului).
Ce înseamnă această creștere și mai ales luna martie pentru florari? Desigur, un vârf de vânzări și multă muncă, de la a asigura un stoc suficient și variat, până la gestionarea comenzilor și, totodată, reducerea pierderilor, majoritatea buchetelor și aranjamentelor florale folosind plante tăiate, deci perisabile.
Principalele provocări ale florăriilor în perioadele de vârf
- Gestionarea unui stoc perisabil și necesitatea unei rotații rapide a produselor;
- Flux intens de clienți și necesitatea unei soluții rapide pentru vânzare;
- Administrarea eficientă a comenzilor speciale și a livrărilor;
- Necesitatea unei evidențe clare a încasărilor și a unui sistem fiscalizat conform legislației.
Cu atât mai util și mai important se dovedește în acest context un software de gestiune și management. Acum, din fericire, tehnologia permite chiar și florăriei „de la colțul străzii” să se digitalizeze, în avantajul vânzătorilor și al cumpărătorilor deopotrivă – zilele de vârf trec, clienții (fideli) rămân. 😉
Iată principalele funcții SmartCash RMS și beneficiile pe care le oferă florăriilor (independente sau în rețea):
Gestionarea eficientă a stocurilor și produselor perisabile:
- Monitorizare precisă a stocului și alertă pentru produse cu termen scurt de valabilitate;
- Facilitează rotația rapidă a produselor în ofertă grație funcțiilor avansate de recepție marfă și inventar prin terminale de inventariere mobilă – sistem automatizat de actualizare a inventarului?
- Generare de rapoarte privind cele mai vândute produse pentru optimizarea achizițiilor.
Vânzări rapide și fără erori, chiar și în perioadele aglomerate:
- Interfața intuitivă și rapidă pentru POS reduce timpul de așteptare la casă;
- Plăți contactless și integrare cu multiple metode de plată (card, cash, vouchere);
- Emiterea automată a bonurilor fiscale, respectând cerințele ANAF.
Gestionarea comenzilor speciale și a livrărilor:
- Creare și administrare ușoară a comenzilor personalizate pentru evenimente speciale;
- Integrare cu soluții de livrare pentru expedierea comenzilor direct către clienți;
- Facturare simplificată pentru comenzile corporate și pentru parteneri.
Fidelizarea clienților și personalizarea ofertelor:
- Posibilitatea de a introduce carduri de fidelitate pentru clienți;
- Creare și gestionare de promoții și reduceri sezoniere – ați aflat de promoțiile tip grupaj?
- Oferte personalizate – de zile aniversare și onomastice etc.
Soluții scalabile pentru rețele de florării:
- Sincronizare automată a datelor între magazinele din rețea;
- Gestionare centralizată a prețurilor, promoțiilor și comenzilor pentru toate unitățile;
- Monitorizare în timp real a vânzărilor și performanței fiecărui magazin din rețea.
Printre florăriile care și-au optimizat deja activitatea prin SmartCash RMS se numără rețelele Tria’s, Flor & More și Atelier Floral Velvet, magazin independent din zona Dorobanți – Floreasca, București.
În plus, rețeaua de magazine agricole Agroland, care utilizează soluții software SmartCash RMS în toate cele peste 60 de unități, se clasează pe locul 2 in topul vânzărilor de flori și plante, iar curând va deschide trei noi magazine, la Suceava, Sebeș și respectiv în localitatea Vladimirescu din județul Arad.
Cum au reușit aceste afaceri să crească eficiența și să îmbunătățească experiența clienților și de ce merită să implementezi SmartCash RMS în florăria ta?
- Reduci pierderile și optimizezi stocurile;
- Crești viteza de servire a clienților, iar comenzile (fie în magazin, fie online) pot fi gestionate mai eficient;
- Automatizezi procesele cu rezultate optime și minimă bătaie de cap;
- Fidelizezi clienții și crești vânzările;
- Ai certitudinea că respecți legislația fiscală în vigoare și că ești mereu la zi cu schimbările;
- Beneficiezi de un sistem scalabil, ideal atât pentru florării independente, cât și pentru rețele (când extinzi afacerea, ai software deja pregătit să-ți susțină activitatea la noul nivel).
Vrei să afli cum poate înflori și afacerea ta cu SmartCash RMS? Contactează echipa Magister pentru o demonstrație gratuită!
0 Comentarii