Cum se dezvoltă un brand românesc în contextul supra-importului și al globalizării?
S-a înfiintat în 1984, pe când funcționa în sistem centralizat, sub denumirea de Industria Cărnii Vaslui. În 1991 a devenit societate pe acțiuni, iar în 1994 s-au deschis primele magazine Vascar. După privatizare, începând cu anul 2000, compania s-a extins constant. Acum, la 40 de ani de activitate, are peste 400 de angajați, fiind printre cei mai mari angajatori din Moldova și unul dintre cei mai apreciați producători de mezeluri, pateuri, conserve și specialități din carne din România.
Situate în Vaslui, Iași, Huși, Negrești, Bârlad, Roman și Galați, cele 20 de magazine Vascar cumulează 33% din cifra de afaceri, și se anunță trei noi unități până la finele anului. Produsele din gamele Vascar și Moldova în Bucate sunt distribuite și la nivel național, în marile lanțuri de hypermarketuri. De asemenea, în fabrica Vascar sunt produse “mărci proprii” pentru Carrefour, Mega Image, Penny Market, Auchan și Lidl.
Compania a încheiat anul 2023 cu o cifră de afaceri de 140 de milioane de lei, în creștere cu 10% față de anul anterior. Comerciantul planifică să-și crească atât prezența pe piața națională, cât și exporturile, care reprezintă în prezent 22% din cifra de afaceri. Vascar exportă conserve în Europa și Africa, iar curând va livra și către SUA.
Vascar a făcut investiții inclusiv în perioada pandemiei, iar dezvoltarea continuă: pentru 2024, firma are în plan noi tehnologii pentru automatizarea proceselor, dezvoltarea portofoliului de produse și sporirea sustenabilității. Compania are capital 100% românesc și este certificată International Food Systems High Level.
Cum se dezvoltă un brand românesc în contextul supra-importului și al globalizării?
Pe o piață atât de competitivă cum este cea alimentară, producătorii locali au nevoie de instrumente de top pentru a face față concurenței acerbe. Și iată că Vascar rămâne, de 4 decenii deja, un nume relevant atât în producția, cât și în distribuția națională și comercializarea de mezeluri și conserve.
Activitatea complexă desfășurată în rețeaua cu 20 magazine și centrala impunea o soluție robustă, dar și versatilă, care să permită atât sincronizarea între unități, cât și extinderea rețelei cu noi magazine, în concordanță cu planurile de dezvoltare ale companiei. Răspunsul? SmartCash RMS, cea mai răspândită platforma software pentru retail din România.
Aliatul magazinelor de producători: o soluție de management robustă, adaptabilă, scalabilă
Managementul eficace, controlul sporit, viteza de reacție, capacitatea de inovație sunt condiții esențiale și, totodată, aspectele pe care soluțiile noastre le oferă producătorilor cu magazine proprii pentru a răspunde cerințelor tot mai ridicate ale consumatorilor.
În acest scop, Vascar a ales SmartCash HQ – soluția noastră integrată pentru managementul de rețele, care integrează cele 20 de magazine, centrala și depozite pentru a-și fluidiza operațiunile de vânzare și aprovizionare și a asigura o gestiune exactă și control precis asupra stocurilor.
Magazinele Vascar utilizează soluții SmartCash de peste 10 ani iar avantajele sunt evidente:
- aplicațiile SmartCash POS și SmartCash Shop Professional fluidizează operațiunile din magazine și accelerează procesul de vânzare, scurtând astfel timpul de așteptare al clienților la casa de marcat;
- soluția pentru rețele SmartCash HQ gestionează eficient un număr ridicat de articole din oferta producătorului și volume mari de date printr-o interfață unificată;
- gestiune exactă a stocurilor din magazine și sincronizarea între unități; Comunicare promptă cu centrala, gestiunea distribuită a vânzărilor și posibilitatea că fiecare magazin să se aprovizioneze cu stocul necesar de marfă (aceasta poate fi recepționată de la depozitul propriu sau prin intermediul unor furnizori terți);
- sincronizare și centralizare în timp real; Transfer de date intre magazinele din rețea, prin SmartCash Everywhere; Astfel, se realizează sincronizarea stocului din rețea, centralizarea vânzărilor instantanee din magazine fără timpi morți și validarea centralizată a instrumentelor virtuale de plată;
- acces în timp real la toate datele despre vânzări, stocuri etc.; Pentru o analiză relevantă asupra activității și performanței fiecărui magazin și a centralei, cu SmartCash Everywhere și SmartCash Oxygen;
- rapoarte în timp real; SmartCash Everywhere și SmartCash Oxygen Small Business: ofera date despre stoc și aprovizionare. Gradul de satisfacție a cumpărătorilor – informații esențiale pentru funcționarea corectă a oricărei afaceri și întreținerea unor relații optime cu furnizorii, angajații și cu instituțiile statului;
- management performant, unitar, integrat cu funcții avansate de business intelligence, care facilitează deciziile rapide și documentate;
- inventariere în timp real cu SmartCash Mobility; Rapoarte în timp real despre stocuri, modificări de preț sau discounturi. Posibilitatea de a realiza o comandă directă la raft, adaptându-se astfel dinamicii ofertelor și diversificării continue a gamei de produse din supermarket.
- conformitate și trasabilitate; SmartCash RMS garantează conformitatea cu normele Uniunii Europene în domeniul carmangeriei, asigurând trasabilitatea produselor și îndeplinirea standardelor de calitate și siguranță alimentară.
Toate aceste beneficii contribuie la automatizarea și optimizarea proceselor, constituind atuuri importante în dezvoltarea afacerii.
Vascar continuă să își îmbunătățească serviciile
Utilizând SmartCash HQ în toată rețeaua de magazine, Vascar continuă să își îmbunătățească serviciile. Compania răspunde cerințelor consumatorilor și își demonstrează performanța chiar și într-un mediu puternic concurențial, consolidându-și astfel poziția pe piața românească. La mulți ani de succes, Vascar!
„Suntem mândri și bucuroși că business-ul nostru antreprenorial a împlinit 40 de ani de activitate și le mulțumim celor care aleg produsele Moldova în Bucate și Vascar. Ne propunem ca anul acesta să creștem prezența la raft în rețelele de hipermarketuri partenere la nivel național și să deschidem noi magazine proprii în regiunea Moldovei, pentru a fi cât mai aproape de cei care ne cunosc produsele și le apreciază sau sunt curioși să le încerce pentru prima oară”, spune Vlad Ciuburciu, Director General Vascar pentru publicatia online www.clubantreprenor.ro.
Soluțiile SmartCash RMS sunt implementate în numeroase carmangerii și rețele de producători din toată țara. Alegearea comerciantilor are la baza avantajele „gustoase” pe care le oferă.
Ne bucurăm că, împreună cu clienții noștri, putem avea un impact pozitiv în sectorul de retail. Sustinem dezvoltarea comerțului autohton pentru o piață matură și echilibrată.
0 Comentarii