Diana Ionescu
Cum gestionăm eficient colectarea ambalajelor și acordarea garanțiilor în magazine, cu sistemul de reciclare RetuRO-SGR
26 septembrie 2024

Recomandări pentru comercianți

La opt luni de la implementare, Sistemul de Garanție-Returnare (SGR) înregistrează rezultate remarcabile. În luna august 2024, consumatorii au returnat peste 500 de milioane de ambalaje, înregistrând o rată de colectare de 78%. Această creștere semnificativă demonstrează interesul tot mai mare pentru reciclare și sustenabilitate în rândul populației și comercianților.

Potrivit datelor SGR, până la începutul lunii septembrie, producătorii și distribuitorii de băuturi au pus pe piață 4,19 miliarde de ambalaje cu simbolul SGR, din care 1,86 miliarde de ambalaje au fost returnate în perioada analizată și 1,58 miliarde au fost predate spre reciclare, iar 1,2 miliarde au și ajuns în centrele de reciclare. Anul acesta, rata de returnare a fost de 45,6% pentru plastic, 43,6% la metal și 42,6% la sticlă. Mai multe informații, în acest material publicat de Revista Progresiv.

Momentan există șase centre regionale RetuRO de sortare și numărare, în județele Bacău (Nicolae Bălcescu), Brașov (Brașov), Cluj (Bonțida), Ilfov (Otopeni), Timiș (Giarmata) și Dolj (Almăj). Incluzând și centrele pe care RetuRO le operează cu parteneri în diverse zone ale țării, se atinge o capacitate totală de procesare de peste șase miliarde de ambalaje anual. Alte patru centre operaționale urmează a fi deschise până la sfârșitul anului, în județele Prahova, Suceava, Bihor și Constanța, ceea ce va crea peste 500 de locuri de muncă.

Cum funcționează sistemul SGR?

Compania RetuRO Sistem Garanție Returnare S.A. gestionează acest program prin șase centre regionale de sortare și numărare, urmând să deschidă alte patru centre operaționale până la sfârșitul anului. Rețeaua va ajunge astfel la o capacitate totală de procesare de peste șase miliarde de ambalaje anual, creând peste 500 de locuri de muncă în județele Prahova, Suceava, Bihor și Constanța.

Rolul comercianților în reciclare și cum îi ajută SmartCash RetuRO

Desigur, în procesul de colectare a ambalajelor și promovarea reciclării în rândul populației ca prioritate națională, un rol cheie îl dețin comercianții, care trebuie să gestioneze în mod legal deșeurile și, totodată, să înapoieze garanția în numerar sau prin vouchere pentru a stimula consumatorii să returneze ambalajele produselor în conformitate cu regulile oficiale de reciclare. Mai multe informații sunt disponibile pe site-ul oficial, iar comercianții au la dispoziție și o aplicație dedicată pentru efectuarea operațiunilor mai sus menționate.

Cum se pot gestiona eficient operațiunile de colectare a ambalajelor în magazine?

În acest context, comercianții joacă un rol esențial în gestionarea și colectarea ambalajelor. Pentru a simplifica procesul de returnare și a stimula implicarea consumatorilor, Magister a dezvoltat plug-in-ul SmartCash RetuRO, care facilitează gestionarea deșeurilor, de la primirea ambalajelor de la clienți până la decontarea garanției.

Avantajele SmartCash RetuRO:

  • Eficiență și ușurință în utilizare: Procesul de colectare este accelerat, fie manual, fie prin scanarea la aparatele automate de colectare (RVM).
  • Evidență și transparență: Ambalajele sunt monitorizate pe tot parcursul depozitării, asigurând un control precis.
  • Decontarea garanției: Clienții pot primi garanția în numerar la casa de marcat sau sub formă de voucher.

De ce să alegi SmartCash RetuRO pentru magazinul tău?

  • Compatibilitate: Sistemul se integrează ușor în infrastructura existentă a magazinului, fiind compatibil cu sistemul oficial RetuRO-SGR.
  • Conexiuni cu sistemele automate de reciclare: Plug-in-ul funcționează perfect cu soluțiile Tomra și Envipco, facilitând astfel gestionarea automată a ambalajelor.
  • Centralizarea datelor: Cu SmartCash Everywhere, informațiile privind ambalajele colectate sunt disponibile în timp real în rețeaua de magazine, oferind o imagine clară și un control complet asupra procesului de reciclare.

SmartCash RetuRO – Un succes în retailul românesc

  • Peste 650 de magazine din toată țara au instalat plug-in-ul SmartCash RetuRO;
  • Zeci de comercianți s-au integrat cu sistemele de colectare automata Tomra sau Envipco. De exemplu, rețelele de retail Senic Gross & Market, Barta Ati și Crescendo COM deja folosesc cu succes plug-in-ul SmartCash RetuRO împreună cu interfața Tomra;
  • Rețeaua de magazine de panificație și patiserie La Casa Pane Dolce folosește SmartCash RetuRO în cele aproximativ 20 de unități din Cluj-Napoca, Baia Mare, Bistrița, Gherla și Zalău, demonstrând că reciclarea este dulce;
  • Și mulți alti retaileri cu magazine individuale sau rețele, din mediul urban sau rural, cu diverse nișe și dimensiuni, care își atrag și fidelizează clientela și reușesc astfel să se dezvolte în ciuda concurenței acerbe reprezentate de lanțurile străine.

Cum implementezi SmartCash RetuRO în afacerea ta?

Cum puteți implementa SmartCash RetuRO în magazinul sau rețeaua dumneavoastră? Contactați-ne! Echipa Magister va sta la dispozitie pentru a descoperi cum puteți simplifica gestionarea ambalajelor și îmbunătățirea procesului de reciclare în magazin. Cu SmartCash RetuRO, ai control total asupra ambalajelor returnate și poți contribui activ la sustenabilitatea mediului înconjurător. Fie că ești un comerciant mic sau gestionezi o rețea de magazine, plug-in-ul SmartCash RetuRO este partenerul de care ai nevoie pentru o reciclare eficientă și responsabilă.

0 Comentarii

Categorie: Blog

HAI SĂ ÎNCEPEM UN PROIECT
ÎMPREUNĂ!

Completeaza datele tale de contact in formularul următor și un consultant Magister te va contacta în cel mai scurt timp.

Acest site este protejat de reCAPTCHA și se aplică Politica de Confidențialitate și Termenii și Condițiile Google.

Pin It on Pinterest

Distribuie Articolul

Distribuie Articolul

Dacă ți-a plăcut, distribuie acest articol și prietenilor tăi!