Diana Ionescu
De la magazin independent la retea. Cum folosesc comerciantii solutiile software de management pentru a se alinia noilor reglementari ANAF
25 aprilie 2023

Trecerea la sistemul de gestiune centralizata pentru extragerea si compilarea datelor in format SAF-T

Tot mai multi comercianti care detineau un singur magazin isi extind afacerea, transformandu-se in retele de retail cu gestiune centralizata, semn ca este in crestere comertul independent autohton. In 2022, a crescut semnificativ numarul total de retele de retail in portofoliul Magister

Cum se explica aceasta tranzitie de la magazine independente la retea de magazine?

Pe langa apetitul pentru crestere economica, exista si motive de ordin contabil-fiscal:

In 2022 a devenit obligatorie pentru marii contribuabili raportarea SAF-T (Fișierul Standard de Control Fiscal) – un standard internațional pentru transmiterea electronica de date contabile de la contribuabili către autoritățile fiscale, introdus si in Romania ca parte din procesul de digitalizare a Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF).

Ei bine, de la 1 ianuarie 2023 a intrat în vigoare obligativitatea de raportare în acest sistem și pentru contribuabilii mijlocii, care au drept termen data de 31 iulie 2023, pentru perioada ianuarie-iunie 2023.

Noua versiune SmartCash RMS automatizeaza complet schimbul de date cu ANAF, prin modulul SmartCash BookKeeping Connector, care proceseaza toate documentele relevante emise in sistem si le publica in sistemele e-Factura si e-Transport. Cu un nou engine de calcul al fiselor de depozit, care poate procesa mii de miscari pe secunda si include defalcarea tuturor operatiilor pe cote de TVA, SmartCash RMS 2023 pune la dispozitia contabililor fise de rulaj stoc detaliate, compatibile cu raportarea SAF-T, iar tranzactiile inregistrate in sistemul SmartCash RMS ajung in programe de contabilitate generala (precum Saga si altele) la nivelul de detaliu necesar generarii declaratiilor SAF-T.

In plus, SmartCash include si un modul de management al transportatorilor, necesar pentru gestionarea numerelor UIT. Astfel, procesul de raportare decurge rapid, eficient si fara risc de erori umane.

Beneficiile unei solutii centralizate de management al afacerii

Pe langa aceste rapoarte automate (despre stocul de marfa, incasari etc.), necesare pentru raportarea SAF-T si nu numai, o solutie centralizata de management al afacerii ofera multiple beneficii si tot atatea motive de implementare:

  1. Un nou program de fidelizare pentru promotii de volum targetate, prin componenta SmartCash Fidelity, platforma de fidelizare integrata in sistemul SmartCash RMS. Noul tipar de fidelizare 5 implementat in SmartCash RMS 2023 permite generarea de sisteme de retentie si loializare a clientilor cu carduri de fidelitate prin acordarea de discounturi sau promotii la raft, puncte bonus, oferte speciale, carduri cadou, reduceri de sarbatorile onomastice sau zilele aniversare. Fidelizarea este integrata nativ, asigurand modificarea facila a promotiilor si propagarea lor imediata pe bonul fiscal.
  1. Evidenta exacta si informatii centralizate asupra stocurilor;
  2. Evidenta clara asupra preturilor de achizitie si mai mult control in relatia cu furnizorii – retailerii isi pot programa comenzile de aprovizionare si pot planifica mai bine stocurile, reduc riscul de aprovizionare cu marfuri fara rulaj si astfel optimizeaza costurile;
  3. Rapoarte privind vanzarile centralizate pe locatii, in cazul retelelor cu mai multe unitati;
  4. Rapoartele detaliate de business intelligence le permit sa verifice receptiile de marfa, inchiderile de zi si alte activitati la nivel operational. Accesul in timp real, oricand si de oriunde, la aceste date permite decizii rapide si corecte si solutionarea eficienta a deficientelor constatate;
  5. Inventariere facila cu terminale mobile si aplicatia SmartCash Mobility – fara timpi morti, personal blocat cu zilele si pierderi inutile;
  6. Scade drastic riscul de erori umane in operare;
  7. Se reduc costurile administrative si creste marja de profit.

Iata doar cateva dintre motivele pentru care numeroase magazine independente aleg pentru retele de magazine. Astfel, cu solutiile la cheie de la Magister, retaileri precum Pento, Taicu, Vice Shop Prod, Victor Ice SRL, Zetavia, Standard Exim SRL, Oceania si altii nu doar ca pot genera automat declaratiile SAF-T, dar beneficiaza si de multiple functionalitati care devin avantaje competitive. Noua versiune SmartCash RMS – acum disponibila si prin licentiere electronica – are functionalitati care simplifica semnificativ operatiunile din retail, oferind comerciantilor control sporit asupra afacerilor, optiuni de a creste satisfactia clientilor si eficienta angajatilor, implicit o profitabilitate sporita. In plus, este versatila si scalabila, adresandu-se afacerilor de diverse tipuri si dimensiuni si din varii domenii de activitate, de la productie, distributie, logistica si retail (fizic si e-commerce) pana la HoReCa, alimentatie publica si multe altele.

0 Comentarii

Categorie: Blog

HAI SĂ ÎNCEPEM UN PROIECT
ÎMPREUNĂ!

Completeaza datele tale de contact in formularul următor și un consultant Magister te va contacta în cel mai scurt timp.

Acest site este protejat de reCAPTCHA și se aplică Politica de Confidențialitate și Termenii și Condițiile Google.

Pin It on Pinterest

Distribuie Articolul

Distribuie Articolul

Dacă ți-a plăcut, distribuie acest articol și prietenilor tăi!