In atentia utilizatorilor de casa de marcat
Va prezentam in acest articol prevederile legale care guverneaza procesul de conectare al caselor de marcat la serverul ANAF.
Iata care sunt prevederile legale:
- Obligația de a asigura conectarea la distanţă a aparatelor de marcat electronice fiscale în vederea transmiterii de date fiscale către sistemul informatic MF-ANAF revine operatorilor economici.
- Incepand cu 31 martie 2021, casele de marcat se vor conecta la server respectand urmatoarele termene limita: a) până la data de 30.06.2021 operatorii economici încadrați în categoria marilor contribuabili; b) până la data de 30.11.2021 operatorii economici din categoria contribuabililor mijlocii și mici. c) operatorii economici care achiziționează aparate de marcat electronice fiscale ulterior datei de 1.12.2021, la data instalării aparatului de marcat electronic fiscal.
- Nerespectarea termenului de conectare a casei de marcat la sistemul informatic MF-ANAF se sanctioneaza cu amenda de la 8000 la 10.000 lei.
- Conectarea aparatului de marcat electronic fiscal la sistemul informatic al MF-ANAF se realizează doar de către personalul autorizat al firmei de service.
- Datele înregistrate de aparatul de marcat electronic fiscale până la momentul realizării conectării vor fi transmise de operatorul economic (deținător al AMEF), prin depunerea declarației A4200 până la data de 20 a lunii următoare celei de raportare.
- Datele înregistrate de aparatul de marcat electronic fiscale după momentul conectării aparatului la sistemul informatic se vor transmite automat de către aparatul de marcat după generarea raportului Z de închidere zilnică, fără a mai fi necesară în această situație, transmiterea declarației A4200
- Exemplu: Dacă data de trecere în funcționare online este 05.04.2021, atunci pentru perioada 01.04.2021 – 04.04.2021 datele se vor transmite prin intermediul declarației A4200. Începând cu data de 05.04.2021 datele se vor transmite automat de către aparatul de marcat după generarea raportului Z de închidere zilnică.
Exemplu: Dacă data de trecere în funcționare online este 05.04.2021, atunci pentru perioada 01.04.2021 – 04.04.2021 datele se vor transmite prin intermediul declarației A4200. Începând cu data de 05.04.2021 datele se vor transmite automat de către aparatul de marcat după generarea raportului Z de închidere zilnică.
- Lunar, Agenția Națională de Administrare Fiscală transmite către operatorii economici utilizatori de aparate de marcat electronice fiscale, prin intermediul serviciului ”Spațiul Privat Virtual”, mesaje despre eventualele disfuncționalități privind transmiterea fișierelor.
- Operatorii economici care utilizează aparate de marcat electronice fiscale instalate în zone nedeservite de rețele de comunicații electronice au obligația completării și transmiterii unei declarații (F4110 disponibila pe site-ul ANAF) cu respectarea următoarelor termene: a) marii contribuabili până la data de 30.06.2021; b) contribuabilii mici si mijlocii până la data de 30.11.2021; c) operatorii economici care achiziționează aparate de marcat electronice fiscale ulterior datei de 1.12.2021, în termen de 2 zile lucrătoare de la data instalării aparatului de marcat electronic fiscal.
- Utilizatorii caselor de marcat instalate in zone nedeservite de retele de comunicatie, vor raporta la sistemul MF-ANAF exportand pe un format extern fisierele din casa de marcat care apoi vor fi transmise prin declarației A4200 până la data de 20 a lunii următoare celei de raporta
Pentru detalii si amanunte tehnice privind intregul procedeu de conectare a aparatelor dumneavoastra fiscale, va rugam sa ne contactati prin email pe sales@magister.ro sau telefonic la numarul 031.8210150.
UPDATE 6 Aprilie – Noutati ANAF
Biroul Reglementarea Inregistrarii AMEF aduce unele precizari cu privire la fisierele care trebuie instalate in casa de marcat. Astfel:
Fisierul cu exportul de certificat care este primit in urma solicitarii de profil din SPV, poate fi redenumit dupa cum cere aparatul de marcat (Exemplu: anaf.crt.p7b poate fi redenumit in anaf.crt sau anaf.pem sau anaf.p7b)
Observatii:
1. Certificatul ANAF e unul singur pentru toate aparatele de marcat, ca urmare este suficient sa se descarce o singura data din raspunsul de la C802 si sa fie redenumit. Ulterior poate fi (re)folosit la toate aparatele de marcat;
2. Nu putem lasa in atasamentul de la PDF doar .crt deorece exista restricti la descarcarea acestuia din atasament prin adobe reader.
Pentru informatii suplimentare, va rugam sa transmiteti intrebarile dumneavoastra prin intermediul formularului de contact care poate fi accesat prin link: https://www.anaf.ro/asistpublic/
Termenele limită de conectare pentru aparatele de marcat electronice fiscale sunt:
- 30.06.2021, pentru aparatele de marcat electronice fiscale deținute de operatorii economici încadrați în categoria marilor contribuabili;
- 30.11.2021, pentru aparatele de marcat electronice fiscale deținute de operatorii economici încadrați în categoria contribuabililor mici și mijlocii.
In data de 31 Martie 2021 a inceput in mod oficial conectarea caselor de marcat la serverul ANAF iar in Monitorul Oficial nr. 319/30.03.2021 a fost publicat Ordinul nr. 435 al Presedintei ANAF prin care se stabileste calendarul conectarii caselor de marcat la server si procedura de conectare. Conectarea caselor de marcat fiscale la serverul ANAF este programată să dureze până la finalul lunii noiembrie 2021 iar in cazul aparatelor achiziționate începând cu luna decembrie 2021, conectarea va trebui făcută în ziua punerii în funcțiune.
De asemenea, tot pe site-ul ANAF a fost publicat “Ghidul de conectare al caselor de marcat “, document util in derularea procesului de update si conectare la serverul ANAF
Va reamintim ca in acest moment putem face update-urile de firmware iar serviciul de upgrade al echipamentului (daca este cazul) si actualizarea softului casei de marcat (update firmware) se efectueaza de catre tehnicienii nostri specializați pentru a face conectarea aparatelor la sistemul ANAF.
Pentru detalii si amanunte tehnice privind intregul procedeu de conectare a aparatelor dumneavoastra fiscale, va rugam sa ne contactati prin email pe sales@magister.ro sau telefonic la numarul 031.8210150.
0 Comentarii