Testată timp de un an numai la nivelul municipiului Bucureşti şi în judeţul Ilfov, si ulterior lansată şi pentru magazinele din ţară, platforma Monitorul preturilor va contine „absolut toate produsele din magazine” potrivit declaratiei directorului general al Consiliului Concurenţei, Daniela Bădilă. Companiile de retail vor publica preţurile pentru toate produsele, la nivel naţional, în Monitorul Preţurilor, cel mai probabil din luna septembrie a.c.
Pentru a monitoriza preturile produselor comercializate, au fost adaugate aproximativ 60 de tipuri de produse alimentare ce compun cosul zilnic al consumatorului din Romania. Retelele care au participat sunt Kaufland, Lidl, Penny, Carrefour, Carrefour Market, Mega Image, Selgros, Profi, din Bucuresti si Ilfov.
Noua platforma online va contine atat forma extinsa a Monitorului Preturilor la produsele alimentare, element lansat de Consiliul Concurentei la finele anului 2016, cat si un comparator al preturilor pentru carburantii auto.
Daniela Bădilă a estimat că toţi retailerii vor accepta să intre în proiectul Monitorul Preţurilor, iar Consiliul Concurenţei are în prezent baza legală pentru a-i obliga să participe la acest proiect.
Oficialul autorităţii de concurenţă a subliniat că rolul Monitorului Preţurilor este doar un instrument de informare pentru cetăţeni, şi nu un mercurial al preţurilor.
„Acest Monitor al Preţurilor are rol doar de informare, el nu va fi un magazin online în care să dai click şi să comanzi; deci va fi o informare a ta, atunci când vrei să mergi la cumpărături, pe un anumit coş de produse pe care tu le vei selecta din cele afişate. Nu este un mercurial, rolul nostru nu este să monitorizăm preţurile. Prin acest Monitor am dorit să facem o informare a consumatorilor, în special a celor mai puţin norocoşi din punct de vedere al veniturilor, care urmăresc reducerile anumitor produse, pentru a-şi achiziţiona un anumit coş de produse„, a adăugat directorul general.
Pentru a utiliza platforma, consumatorii trebuie sa acceseze site-ul www.monitorulpreturilor.info, sa selecteze zona Bucuresti, iar apoi sa aleaga unul dintre sectoare sau judetul Ilfov. In vederea cautarii, se pot alege spre comparatie minimum cinci produse si se poate selecta forma de comert dorita (supermarket si discounter, hipermarket, cash&carry).
Platforma va afisa doua clasamente ale magazinelor din zona selectata: cosul cel mai ieftin (care contine produsele cu cele mai mici preturi practicate de retailerii implicati si magazinele in care se pot gasi acestea) si cosul cel mai bine vandut (care contine produse brand, nu marca proprie a magazinelor, si unitatile in care se gasesc aceste produse).
0 Comentarii