Segmentul de retail Cash&Carry atrage consumatorii B2C și B2B deopotrivă
De 30 de ani deja, comertul din Romania se tot extinde si transforma, iar perioada post-pandemica nu a facut exceptie. Ultimii ani au adus multiple noutati pe fondul schimbarii comportamentului de consum, cat si de ordin legislativ – fiscal, prin alinierea la procesul de digitalizare si automatizare impus de ANAF odata cu inlocuirea caselor de marcat „clasice” cu cele electronice si, incepand din iulie 2022, obligativitatea raportarii in sistemele RO e-Factura si RO e-Transport.
Nu in ultimul rand, continua cresterea pe diverse segmente si formate de retail, precum cash&carry. Care sunt factorii de dezvoltare care au contribuit la acest avans vedem in cele ce urmeaza.
Extinderea comertului cash&carry din Romania se inscrie, desigur, intr-un context mai larg, international. Intr-un raport realizat de Research and Markets, piata europeana cash&carry era evaluata la circa 452 de miliarde de euro in 2019 si se estima ca va depasi 600 miliarde de euro pana in 2025, cu o rata de crestere anuala compusa (CAGR) de circa 5,5% in perioada prognozata. Acest avans se datoreaza unor factori precum extinderea spatiilor logistice de depozitare, cresterea veniturilor si cererea sustinuta de achizitii en gros pentru bunurile de larg consum.
Si Europa de Est a inregistrat crestere pe acest segment, desi mai putin pronuntata decat in Europa Occidentala. Un raport realizat de Ken Research estimeaza ca piata est-europeana de cash&carry ar creste la o rata anuala (CAGR) de circa 3,7% intre anii 2020 – 2025, in aceasta regiune factorii favorizanti fiind urbanizarea accelerata, dezvoltarea afacerilor mici si mijlocii si cererea crescanda de alimente ambalate si bauturi.
Experienta echipei Magister si a retelei noastre nationale de parteneri confirma tendintele: in 2022, s-au deschis o sumedenie de magazine cash&carry, ceea ce demonstreaza efervescenta pietei si maturizarea comertului autohton, retailerii fiind acum mult mai orientati spre solutii profesionale de management si software care permit digitalizare si automatizarea operatiunilor.
Predomina magazinele care comercializeaza alimente si bauturi
In portofoliul Magister sunt retaileri cash&carry care folosesc de mult timp solutiile SmartCash RMS, dar si comercianti care au abordat aceasta nisa recent sau care si-au extins constant reteaua de-a lungul timpului.
Dezvoltat pe aproximativ 1.300 mp, depozitul Maurana Cash&Carry comercializeaza in regim de autoservire circa 7500 de articole: bauturi alcoolice si nealcoolice, dulciuri, detergenti, tutun, produse lactate.
Avand un trafic ridicat de clienti, Maurana necesita un ritm rapid in procesele de vanzare și de receptie de marfa. Astfel, foloseste SmartCash RMS din 2010 si are simultan doua regimuri complementare (vanzarea cu bon fiscal pentru persoane fizice si vanzarea prin facturare catre persoanele juridice), avand linii separate de incasare pe fluxuri diferentiate de operare.
Totodata, pentru controlul stocurilor si inventariere foloseste terminale mobile si aplicatia SmartCash Mobility, care ajuta si la procesarea comenzilor VIP, adica a comenzilor pregatite în avans, pentru clientii care achizitioneaza cantitati mari.
Barta Ati Cash&Carry – retea binecunoscuta pe piata de retail si distributie din vestul tarii, detine trei magazine (situate in Carei, Satu Mare si Closca), precum si propriul program de franciza. Utilizeaza solutiile SmartCash RMS din 2013.
Senic Gross&Market, afacere cu capital 100% romanesc, infiintata in anul 1994, comercializeaza produse alimentare si nealimentare, ba chiar produce peste 700 de articole marca proprie (dulciuri, articole destinate ingrijirii personale, prajituri si fursecuri, chips-uri sau bauturi racoritoare), fiind un important furnizor de produse de patiserie la nivel national.
In prezent, reteaua Senic detine sase magazine (in Slatina, Brasov, Pitesti si Drobeta Turnu Severin, Medias si Focsani), dintre care ultimele doua au fost inaugurate in 2022. Toate magazinele Senic Gross&Market folosesc solutii specializate pentru retail SmartCash RMS, special adaptate pentru formatul comercial cash&carry.
Mercur Retail SRL din Targoviste utilizeaza solutia software SmartCash HQ – aplicatie care asigura toate automatizarile operatiunilor din magazinele cash&carry, inclusiv controlul unificat al gestiunilor din retea (retail si en gros).
Magazinul Plai Cash&Carry – afacere cash&carry cu depozite, distributie si magazine cu produse romanesti – este rezultatul unei investitii de doua milioane de euro si se adreseaza atat revanzatorilor, cat si persoanelor fizice. Solutia utilizata include aplicatia BI de ultima generatie Smartcash HQ Licenta Businesss pentru formatele cash&carry, extensiile SmartCash Fidelity (pentru fidelizarea clientilor), Smartcash Everywhere Rest Server E-commerce API pentru interfata cu aplicatii terte si SmartCash Mobility, care asigura efectuarea in timp record a receptiilor de marfa, operatiunilor de inventariere, retur, procesarea comenzilor de livrare ori etichetarea produselor de la raft.
In 2022 s-a alaturat portofoliului de clienti Magister si reteaua cash&carry Exflor Discount, care detine magazine in Craiova, Rosiorii de Vede si Targu Jiu. Activa din 1998, compania Exflor SRL distribuie si comercializeaza produse alimentare si nealimentare in regim retail de tip discounter – tot mai cautat de catre consumatori.
„Adaptabilitatea la nevoile pietei si echipa bine pregatita au contribuit, de-a lungul timpului, la evolutia companiei noastre. Capitalul uman este cel mai valoros pentru noi. De aceea, investim in oameni si avem nevoie constant de profesionisti, in special pe partea de retail. Misiunea noastra este de a veni in intampinarea necesitatilor clientilor. Astfel, suntem in permanenta in cautare de solutii care sa ne faca mereu o alegere de top pentru clientii si partenerii nostri”, declara Claudiu Zglobiu, CEO Exflor, care a ales solutiile software SmartCash RMS de la Magister.
De ce folosesc magazinele cash&carry solutiile digitalizate SmartCash RMS?
Iata principalele 16 atuuri SmartCash pentru formatul comercial cash&carry si cele mai apreciate avantaje ale platformei pentru managementul lanțului de distributie si al depozitelor:
- SmartCash RMS permite sistemul combinat de vanzare, in regim en gros si en detail, in functie de tipul de client (persoane fizice sau juridice) si se pot utiliza linii separate sau sisteme de vanzare mixte – multistatie). Astfel, vanzarea cu amanuntul si cu ridicata se deruleaza in acelasi spatiu de desfacere, ceea ce atrage mai multe segmente de clienti simultan;
- Multiple functii, care acopera toate operatiunile desfasurate in magazin: vanzari, stocuri, receptii, inventariere etc.;
- Viteza accelerata de vanzare la casele de marcat;
- Facturare si incasare ultra-rapide, digitalizate sau automatizate, cu diverse optiuni de plata si tipuri de incasare prin casa de marcat. Control strict asupra fluxurilor de numerar;
- Posibilitatea de a organiza usor reduceri, promotii, campanii de tip revista, promotii dinamice de volum – aplicate automat la casa sau la statiile de facturare, pe masura ce produsele sunt adaugate pe bon sau pe factura;
- Procesare integrata a comenzilor de aprovizionare si control unificat asupra aprovizionarii la nivelul intregii retele. Comenzile sunt automat corelate la depozitele de unde se va livra marfa, iar cele primite telefonic sau prin platforme e-commerce pot fi colectate anterior si pregatite in vederea ridicarii rapide de catre clientii VIP;
- Colectare mobila de date prin terminalele de inventariere mobila, pentru o evidenta exacta asupra stocurilor. Astfel, administrarea stocurilor din depozite se realizeaza la un nivel de acuratete net superior celui oferit de aplicatiile obisnuite;
- Functii de business intelligence si analize detaliate la un click distanta, disponibile prin SmartCash Oxygen oricand si oriunde, in timp real. Acestea faciliteaza un management modern si eficient, o experienta mai placuta pentru clienti la cumparaturi si profitabilitate sporita;
- Siguranta inregistrarilor si raportarilor;
- Platforma e-commerce, integrarea activitatii in magazinele fizice cu cele din online (pentru afacerile care activeaza in ambele medii);
- Integrare cu multe alte solutii, module si aplicatii complementare – contabilitate, SFA, WMS si e-commerce;
- Consultanta si servicii complete de instalare (hardware-software);
- Update lunar cu noi functii si optimizari;
- Suport tehnic disponibil zilnic, zeci de linii de call-center;
- Acoperire nationala prin reteaua de parteneri Magister, care include sute de profesionisti certificati din toate zonele tarii;
- Solutie robusta si scalabila, cu eficienta demonstrata in 20 de ani. Usor de utilizat, flexibila si adaptabila – cand comerciantul isi extinde afacerea, nu trebuie sa schimbe solutia software.
Iata cate motive pentru care suita de aplicatii SmartCash RMS pentru depozit poate fi folosita cu succes in toate afacerile ce presupun o miscare rapida de marfuri, precum sunt lanturile de distributie si depozitele!
Faptul ca solutia noastra este aleasa de tot mai multi retaileri care opereaza magazine si depozite cash & carry confirma ca, la 20 de ani de la lansare, platforma SmartCash RMS este consacrata pe piata din Romania, imbinand performanta in dezvoltarea de solutii la cheie cu inovatia si perfectionarea continua.
Pentru afaceri cash&carry unde timpul conteaza
Ai si tu o afacere cash&carry si vrei o activitate mai fluida si un management mai performant? Contacteaza-ne! Specialistii Magister iti stau la dispozitie pentru a configura impreuna solutia ideala, adaptata specificului si necesitatilor afacerii tale.
0 Comentarii